S. Guerrero: ‘La història està manipulada i s’ha d’aprendre a llegir-la entre línies’
L’aparició de la Verge de Fàtima, la mitologia grega, la misteriosa ciutat de Rennes-le-Chateau o una ordre esotèrica són algunes de les peces que formen part del puzle de la història i encaixen molt millor del que sembla. Aquesta hipòtesi és la que dóna vida al llibre ‘Fiat Lux. L’Inici’ del veí de Ripollet Santiago Guerrero. Aquest escriptor d’exohistòria abans era parapsicòleg. Arrel d’una psicofonia al monestir de Sant Pere de Rodes (Girona) va començar a investigar i va trobar dades suficients per escriure el primer llibre d’una trilogia. El presenta aquest divendres 15 a les 19h a la Biblioteca
.
Revista de Ripollet: Per què decideixes posar-li ‘Fiat Lux, l’Inici’ al llibre?
Santiago Guerrero: El llibre comença com un estudi del monestir de Sant Pere de Rodes (Girona). A mesura que investigava em donava compte de que tot està unit. Per una cadena d’esdeveniments em fan anar des de Sant Pere de Rodes fins l’aparició de la Verge de Fàtima, les ordes secretes de finals del s.XIX… Tot està en connexió. D’aquí el nom. ‘Fiat Lux’ és la locució llatina de ‘Hágase la luz’. Després afegeix-ho l’Inici perquè la idea és fer una trilogia.
.
RdR: Tot comença a partir d’una psicofonia.
S.G: Això mateix. D’això fa més de trenta anys. Formava part d’un grup d’investigació parapsicològica que es dedicava a fer psicofonies. Un matí de novembre vam aparèixer al monestir. Vam entrar a la cripta i allà vam posar un magnetòfon. En la gravació s’escoltava un monjo fer missa en llatí quan feia més de 200 anys que el monestir estava abandonat. Arrel d’això neix el meu interès per Sant Pere i vaig estar cinc anys d’investigació diària.
.
RdR: Com definiries el teu llibre?
S.G: És un assaig. Arrel de les meves investigacions veig que Sant Pere de Rodes està unit a Rennes-le-Chateau, el poble famós pel ‘Codi Da Vinci’. Es veu com tot és un puzle que encaixa perfectament. Per això el considero un llibre d’iniciació perquè intento explicar diversos temes exposant les meves hipòtesis.
.
RdR: El llibre comença a Sant Pere de Rodes i acaba a Estella. Per què aquest viatge?
S.G: Hi ha una llegenda molt antiga que diu que el veritable camí de Santiago no és el que baixa per Roncesvalles. El veritable camí ve per la part de Narbona, baixa a Sant Pere de Rodes i després segueix el paral·lel 42 fins a Santiago de Compostel·la i just enmig està Estella. Estella és la ciutat amb més crismons del Camí. Quan estava acabant el llibre em va començar a arribar informació sobre aquesta ciutat i vaig veure com era la peça del puzle que em faltava per encaixar Sant Pere de Rodes amb Santiago de Compostel·la que és el que intento reivindicar.
.
RdR: Llavors el tema principal és el camí de Santiago?
S.G: El tema és reivindicar tot allò que està amagat i que són peces soltes. Per què apareix la Verge de Fàtima al 1917, què passa en Rennes-le-Chateau el mateix any, per què l’orde esotèrica més important d’aquella època, Golden Dawn, està darrera de tot això, què s’amaga en els llibres de Sherlock Holmes, escrits per un integrant de la Golden Dawn… és tot un missatge esotèric que s’estava donant en aquell moment i en certa manera és el que intento revelar.
.
RdR: Temes plens de secretisme i difícils d’explicar.
S.G: A la gent el que li ha sorprès és la claredat de l’exposició. A mi m’agrada donar hipòtesis però basades en fets. Que es puguin interpretar en uns fets. És igual que parlem de religió, mitologia grega o romana tot està basat en el mateix principi que és la naturalesa humana però cadascú amb la seva vesteix diferent.
.
RdR: Però el teu camp és la parapsicologia?
T.C: El meu camp s’ha anat ampliant. La parapsicologia té un límit i és que hi ha coses que no es poden explicar. Fa més de seixanta anys de la primera psicofonia i seguim sense tenir una explicació de perquè es produeixen. Arriba un moment en el qual l’experiència humana no ens permet anar més enllà, té un límit. No hi ha un camí que ens permeti anar més enllà. Per això vaig ampliar el meu camp d’investigació al que es coneix com exohistòria, que és una interpretació de la història des d’un prisma diferent.
.
RdR: Però la història sempre l’han explicat els guanyadors, no?
S.G: No sempre passa això. A vegades els perdedors també l’han canviat. Però sí que és veritat que s’ha explicat segons ha convingut. La història està manipulada i s’ha d’aprendre a llegir entre línies.
.
RdR: Tens constància d’algun fet significatiu i desconegut que hagi passat a Ripollet?
S.G: Estic en això perquè em crida l’atenció que l’esglèsia d’aquí és templera. Em porto bé amb el rector del poble i estic començant a investigar en textos però de moment no he trobat res. Aposto que trobaré quelcom.
.
RdR: Que n’esperes de la presentació?
S.G: Com a mínim obrir les ments per veure les coses des d’un altre punt de vista. Hi ha gent que pensa que l’aparició de la verge de Fàtima era un fenomen ovni. Doncs realment no ho era. Jo no sé si va aparèixer o no, jo aquí no entro però evidentment va passar quelcom diferent en aquell any. El que busco és que la gent ho vegi amb la ment àmplia i sense veure conspiracions.
.
RdR: I del final de la trilogia?
S.G: El segon llibre ja està preparat i a punt de sortir del forn i el tercer en fase embrionària. Però realment m’ha sorprès com ha agradat el primer. Va ser l’editorial qui em va demanar fer el segon. Aquest serà ficció històrica que el fa més amè. Però el meu afany simplement és obrir les ments.
.
.