L’Ajuntament activa la Plataforma de licitació electrònica i l’OAC permet tramitar l’idCat
L’Ajuntament segueix avançant en la modernització de l’administració i la implantació de l’administració electrònica. Aquesta setmana ha posat en marxa la plataforma de licitació. A partir d’ara tots els processos de compra, tant de l’Ajuntament com dels seus patronats, es faran de forma exclusivament electrònica. Aquest canvi respon a una obligació legal i ha de permetre una major transparència, seguretat jurídica i uniformitat en els procediments. El servei del portal s’ha adjudicat a l’empresa Vortal. Malgrat estar ja en actiu encara és molt poc visible des de la web municipal ripollet.cat. Cal accedir clicant a licitació electrònica en el menú tràmits.
.
Portal de licitació electrònica
.
Oficina del Certificat digital idCat
A mesura que cada cop més sol·licituds i processos amb les administracions s’han de fer a través d’internet s’han establert noves formes d’identificació que donen seguretat a aquests tràmits. A partir d’aquesta setmana l’Oficina d’Atenció Ciutadana ofereix la possibilitat de donar-se d’alta al servei d’identificació digital idCat. Aquest certificat és molt útil per fer tràmits amb administracions públiques, per exemple demanar la vida laboral per internet, tramitar la declaració d’hisenda o sol·licitar certificats d’antecedents penals, entre molts altres.
.
Més informació sobre l’idCat
.