Les principals línies de bus superen el 2018 els dos milions de viatgers

Els usuaris de les principals línies d’autobús que hi ha al municipi van superar en 2018 per primera vegada els dos milions de viatgers. La que més usuaris guanya en termes absoluts és l’E4, amb 68.437 més i en termes relatius el 648, que connecta amb la UAB, que creix un 26,6% i el 685, la línia “local” que enllaça Tiana i Montcada, que augmenta en un 25,8%.
Ripollet – Barcelona 
El bus segueix guanyant adeptes com a mitjà de transport per anar a Barcelona. En els últims quatre anys l’Exprés i el 620 han crescut en més de 100.000 usuaris. Només en el 2018 l’E4 ha registrat 68.437 viatgers més que l’any anterior. Compensa així una lleugera baixada en el 620. Les xifres demostren l’èxit de l’Exprés abans inclús que el preu del bitllet sigui d’una zona. És per això que segueixen havent millores per fer a la línia. El regidor de mobilitat, Fran Sànchez, explica que cal més freqüència al migdia, que l’últim bus des de Ripollet sigui a les 21.30h i des de Barcelona a les 22h i espera que el pas de les competències a l’AMB pugui ajudar a aconseguir-les. Des de l’AMB “van molt forts” i explica el regidor que entenen l’Exprés com un servei que ha de tenir una freqüència similar al metro i fer-se amb vehicles articulats. Pel que fa a la previsió que amb l’abaratiment del bitllet, en marxa des de l’1 de gener, augmentin els viatgers Sànchez confirma que “s’ha notat” però que no s’estan donant les situacions d’excés d’ocupació que hi havia abans de l’última ampliació del servei, la tardor passada.
Des del govern també volen proposar a l’AMB canvis en el trajecte del 620 perquè arribi a Tiana, millorar la freqüència i que l’últim surti de Barcelona a les 23.15h.
.
Clica en la imatge per veure-la més gran
Ripollet – Cerdanyola – Sabadell
També augmenten els viatgers de les dues línies, B2 i B5, que connecten amb Sabadell. Pugen en l’últim any en 17.219 viatgers. El B2, que és la línia amb més passatgers, encara no pateix per la posada en marxa d’un bus directe a Sabadell ara fa tres anys, el B5. Una línia que malgrat la seva poca freqüència, hi ha un cada dues hores, augmenta un 13% el nombre de viatgers en 2018. Sànchez reitera que cal potenciar aquesta línia i que passi a haver un bus cada hora. És una línia que podria ser molt atractiva ja que, malgrat la situació actual, en els tres anys de vida que té ha augmentat un 40% el nombre de viatgers, que valoren sobretot no haver de recórrer tot Cerdanyola i Barberà abans d’arribar a Sabadell.
El bus “local” 
Dues de les grans xifres que deixen les dades del 2018 és l’augment de més del 25% de les línies 648, que connecta amb la UAB, i el 685, que enllaça Tiana i Montcada. El bus de l’Autònoma havia perdut viatgers al 2017 però l’any passat va recuperar i n’ha incorporat de nous. Per la seva banda, el 685, el minibús que des de l’Ajuntament volen potenciar com la línia de bus local, ha crescut molt gràcies a la implantació de la T-10 Urbana. I és un servei que podria ser molt més utilitzat si com vol el regidor de mobilitat augmentés la freqüència, “no pot ser que passi un cada hora, necessitem un cada mitja hora mínim” i “no es pot permetre que un bus que connecta amb Montcada no circuli els caps de setmana ni el mes d’agost”, explica. Espera que amb el pas de la línia a l’AMB es puguin aconseguir millores com aquestes i altres com, per exemple, que tingui parada al poliesportiu.
.

Leave a comment

Your email address will not be published.

*



Aquesta pàgina utilitza galetes ('cookies'). Si continua navegant dóna el seu consentiment i accepta la nostra política de galetes, clica aquí per a més informació.plugin cookies

ACCEPTAR
Aviso de cookies