Castellon presenta un ERO per tancar els tres centres de treball al municipi

Façana de l'empresa Castellon // RdR

La direcció de Castellon ha presentat als treballadors un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) de tancament progressiu des d'ara fins a finals del 2017. El tancament afecta als tres centres de treball que el grup té a Ripollet: SA Windows Regulator amb 149 treballadors, CSA Automotive Barcelona amb 52 i Kuster España SA amb 12 treballadors més. És a dir un tancament que afectaria una plantilla de 213 treballadors amb una edat mitjana per sobre dels 45 anys. La proposta que hi ha sobre la taula i que dilluns 28 començarà a negociar el comitè d'empresa suposa ja la reducció immediata "d'una part important de la plantilla". Els representants dels treballadors desconeixen encara gaires més detalls de la proposta de la direcció i lamenten la degradació que ha patit l'empresa en els últims temps per "deslleialtat amb els socis, mala gestió i falta d'inversió", comenta Joaquín Andrada, membre del comitè de Kuster.

No descarten que aquest ERO estigui relacionat amb una venda de l’empresa però això també provocaria “una reducció molt important de la plantilla”, explica Pedro Alcaraz, secretari del comitè de CSA Automotive. Actualment els treballadors ja estan patint un ERO temporal així com també endarreriment de pagues i recorden que el març d’aquest any van desconvocar una vaga pel compromís d’un pla de viabilitat que “no ha arribat mai i s’ha convertit en la intenció de tancar”, explica Manuel Izquierdo, del comitè de SA Window, que afegeix que “en els últims anys els treballadors sempre hem tingut la mà estesa per solucionar els problemes”.

Una mort anunciada?
Al 2009 Castellon va entrar en concurs de creditors i els clients “van deixar de confiar en l’empresa” de manera que  “des de llavors no ha entrat cap oferta nova”. Es dediquen a sistemes de llunes, cablejat per obertura de portes o embragatges entre d’altres sistemes per a l’automoció i treballen sobretot per Ford però també per altres marques com Citroën, Peugeot o Jaguar i actualment tenen activitat gràcies a contractes en vigor, “però no per abastir la plantilla actual” i “si no entren nous contractes els actuals tenen data de finalització”. 

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Aquesta pàgina utilitza galetes ('cookies'). Si continua navegant dóna el seu consentiment i accepta la nostra política de galetes, clica aquí per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies