El govern fa una valoració positiva dels seus primers 100 dies de funcionament

L'alcalde, acompanyat de regidors del govern, fent balanç // DR

L’alcalde, Jose Maria Osuna, va fer el passat dimarts valoració dels primers 100 dies de govern. Acompanyat pels regidors Pilar Castillejo, Santos Gómez, Reyes Muñoz, Oriol Mor i Fran Sànchez va fer una “valoració positiva” d’aquests tres mesos que va qualificar de “molt intensos”. Osuna va explicar que en aquest temps han tingut com a prioritat conèixer com es treballa a l’Ajuntament i va agrair la predisposició dels treballadors però també han volgut acabar amb “l’immobilisme i impulsar la regeneració”. Va anunciar que ja s’està redactant el plec de clàusules de l’auditoria que es farà a nivell financer i també de gestió. I que ja estan treballant també en les ordenances fiscals i el pressupost de 2016, “que encara no podrà ser participatiu perquè volem fer-ho bé i per això cal temps”, va apuntar Castillejo. 

Pel que fa a les accions dutes a terme fins ara l’alcalde va anar detallant les actuacions fetes a cada àrea on destaquen les gestions per acabar amb la pudor de l’Ecoparc-2 i la intenció d’encarregar un estudi que controli aquestes emissions; les trobades amb bancs per a que cedeixin pisos buits i la feina prèvia per obrir una Oficina d’Habitatge; fomentar al PMO la tasca de formació, orientació i inserció laboral desvinculant del mateix la brigada municipal; la preparació de les primeres assemblees de barri que es s’iniciaran properament; les modificacions fetes al servei de neteja viària; l’inici del procés de municipalització del servei d’aigües, i l’augment de la transversalitat en les polítiques de serveis socials.  
Osuna ha destacat que el seu govern ha apostat per unes noves formes de fer política, “més ètiques” i trencant “la distància entre el polític i el poble” perquè “tan important és el que fem com el com ho fem”. Ha recordat la baixada de sous dels càrrecs electes i ha apuntat que ha augmentat la presència dels regidors a peu de carrer. Per altra banda ha reconegut que en aquests primers 100 dies malauradament també ha constatat que “les coses van més lentes del que caldria” i que el personal de l’Ajuntament “és molt limitat en quantitat”. A més ha assenyalat que compten amb tots els grups polítics per a que aportin encara que sigui des de l’oposició.  
.
.
Text íntegre facilitat pel govern on fa balanç dels primers 100 dies
100 DIES DE GOVERN MUNICIPALEl govern municipal fa una valoració positiva dels primers 100 dies de govern. Han estat més de tres mesos molt intensos on la prioritat ha estat conèixer aquesta casa per entendre amb rigor què es fa i com es fa en tots els temes que es porten des de l’Ajuntament. I hem començat pels fonaments, amb moltes reunions amb els treballadors i treballadores de l’Ajuntament als qui agraïm la seva predisposició a participar d’aquesta nova etapa i que han fet al govern municipal l’aterratge més fàcil.

El canvi de model polític és amb codi obert, amb les portes obertes. Per això, també ha hagut reunions des del primer dia amb altres administracions i també amb altres entitats, plataformes i associacions que ja treballen amb l’Ajuntament o que pretenem que a partir d’ara tinguin una relació molt més fluida amb l’administració local.

L’altra prioritat dels 100 primers dies ha estat acabar amb l’immobilisme i impulsar la regeneració, fer un control més exhaustiu de tot el que s’estava fent i començar a posar les bases per un canvi de model polític, econòmic i social pel nostre municipi. Volem posar les persones i els seus barris al centre de la política al nostre municipi.

Una nova manera de governar
Des del nou govern municipal apostem per unes noves formes de fer política més  ètiques. Per aquesta raó, gràcies a la rebaixa de sou de l’alcalde i del nombre de dedicacions exclusives, hem aconseguit un gran estalvi pel que fa a sous dels càrrecs de govern.


Aquesta nova ètica política ens porta a trencar la distància entre el polític i el poble i és per això que hem augmentat la presència dels regidors del govern a peu de carrer. Hem obert canals de comunicació i informació a les xarxes socials i hem donat una orientació més social al Butlletí municipal. S’ha començat un procés de participació de cara properes edicions de la Festa Major i s’estan preparant les primeres assemblees de barri que es faran abans d’acabar l’any.

De la mateixa forma, entenem que el nostre municipi no està aïllat de la resta de pobles del món, i és per això que hem impulsat la campanya d’ajuda i suport a les persones refugiades comptant amb la participació de les entitats i dels nostres veïns.

Les bases del futur
També ens hem pres seriosament qüestions fins ara no abordades a fons des del govern municipal. Com a exemples la regidoria de polítiques LGTBI, que ja està treballant en l’aplicació de la llei contra l’homofòbia al nostre municipi i ha fet diversos actes públics reivindicatius, com la regidoria de patrimoni i memòria històrica, que està en procés de dignificar l’arxiu municipal, revitalitzar el Centre d’Interpretació del Patrimoni i posant en marxa actuacions que tenen la dona, la immigració i la defensa de les llibertats com a eixos bàsics de treball.

Governem pensant en les persones de Ripollet que tenen més necessitats i per aquesta raó, ens marquem els serveis socials i l’ocupació com a eixos fonamentals de la nostra feina. Hem intensificat els contactes amb entitats com Cáritas, la PAH, Creu Roja o les persones aturades per començar a fer una diagnosi de les necessitats del municipi i fer-les front de forma coordinada. També s’està augmentant el treball conjunt amb altres àrees de l’Ajuntament (ocupació, medi ambient, policia local) per potenciar la necessària transversalitat dels serveis socials. Davant els abundants casos de pobresa energètica pretenem crear un protocol especial d’atenció a aquestes persones.

Pel que fa a habitatge estem definint les funcions de la propera Oficina Municipal d’Habitatge amb el tècnic que la portarà i iniciant reunions amb els bancs perquè cedeixin els pisos buits. Paral·lelament a la posada en funcionament de l’Oficina Municipal d’Habitatge se sancionarà als bancs que tinguin pisos desocupats.


Al Patronat Municipal d’Ocupació, a banda de fer un primer pla d’ocupació de 10 persones sobre “atenció a l’usuari, investigació i catalogació de la situació de la neteja a Ripollet”, s’està en un procés de reorganització interna per potenciar les tasques del PMO en quant a formació, orientació i inserció laboral. Una de les primeres mesures en aquesta direcció ha estat deslligar la Brigada Municipal del PMO.


Amb aquesta separació la Brigada ha augmentat la seva autonomia de forma que hi ha més agilitat i capacitat de resposta amb les actuacions de manteniment de la via pública.
Pel que fa la neteja de la via pública s’està fent un seguiment del contracte amb Urbaser, reorganitzant la feina dels seus treballadors i s’han fet modificacions en serveis per tal de millorar la neteja del nostre municipi. Alguns exemples són canvis en les rutes i freqüències de les escombrades manuals, el buidat de papereres, el baldeig dels carrers i les neteges externes dels contenidors.


La cerca de transversalitat entre departaments i la participació de tota la comunitat educativa són les idees bàsiques que han mogut les primeres setmanes en la regidoria d’educació. Hem fet trobades amb tots els centres educatius, s’han fet les obres que eren més necessàries i s’està començant a elaborar un pla estratègic educatiu.

Hem posat fil a l’agulla al procés de municipalització del servei d’aigües que actualment es troba gestionat per Sorea. Actualment està en procés d’estudi el contracte amb Sorea (que acaba l’octubre de 2016) i el model de gestió pública més adient amb el que hauríem de defensar l’aigua com a bé comú.

A banda d’iniciar processos de municipalització estem començant a estudiar i aplicar clàusules socials en les contractacions que fa l’Ajuntament per tal d’assegurar condicions laborals dignes, igualtat de gènere, evitar l’exclusió social i l’assetjament sexual i fomentar l’economia social.


Sobre l’Ecoparc-2 estem prioritzant la resolució de les males olors conscients que el camí cap el seu tancament i un altre model de gestió de residus és a mitjà i llarg termini. Ha hagut contactes amb la gerència de la planta i amb l’AMB per tal de fer seguiment de les olors i exigir els canvis que facin falta per evitar-les. Així mateix amb la UPC iniciarem un estudi d’olors a nivell municipal.


Tampoc hem oblidat la voluntat de fer una auditoria de comptes de l’Ajuntament. En aquests moments s’estan redactant els plecs de condicions de l’auditoria on es detallarà el tipus d’auditoria que es farà, ja que creiem que no només ha de ser a nivell financer sinó també de gestió.


Hem començat a treballar en les ordenances fiscals i els pressupostos pel 2016 buscant aplicar criteris de progressivitat fiscal.


Durant aquests mesos des de la regidoria d’Esports, com en altres àrees, s’ha volgut en primer lloc contactar i parlar amb tots els clubs i entitats esportives per detectar problemes i possibles solucions. Després d’aquestes trobades s’ha vist que hem de treballar per optimitzar i aprofitar millor els recursos i les infraestructures existents i fer-los partícips de les polítiques esportives del municipi. Ens seguim marcant com a prioritat resoldre el problema de la pista d’atletisme per la RUA.


Des de la regidoria de mobilitat i transport s’ha fet un treball d’elaboració de propostes per una millor mobilitat urbana i una millor connexió amb el transport públic que properament passaran per un procés d’exposició i participació pública en el Pla de Mobilitat Urbana.


En protecció animal s’ha canviat el protocol de recollida des de Policia Local per treure’n les restriccions. Per altra banda s’estan planificant campanyes d’esterilització d’animals de companyia així com potenciar el voluntariat en totes les actuacions que s’hagin de portar a terme.


Conjuntament amb el comerç local estem dissenyant una campanya de Nadal energèticament més sostenible. Pretenem dotar de competitivitat el Mercat Municipal i per fer-ho possible s’ha iniciat un treball conjunt amb les juntes del mercat.


I amb la Cultura treballem en la creació d’un espai intersectorial on es lideri, s’avaluï i executi el projecte cultural local, facilitant la capacitat d’intervenció autònoma dels diversos agents culturals del municipi.

No obstant, també considerem que el nostre és un treball a mig i llarg termini i en el qual tenim 4 anys per desenvolupar el programa de govern que no és un altre que fer polítiques amb i de cara a la gent.

Leave a comment

Your email address will not be published.

*



Aquesta pàgina utilitza galetes ('cookies'). Si continua navegant dóna el seu consentiment i accepta la nostra política de galetes, clica aquí per a més informació.plugin cookies

ACCEPTAR
Aviso de cookies