Queixes de la Defensora de la Ciutadania per les ajudes socials i l’habitatge

La situació econòmica de moltes famílies no millora. L’emergència d’ha­bitatge i la manca d’ajudes afecta a molts veïns. Això és el que ha pogut constatar la Defensora de la Ciutadania, Maria Jesús Garcia, en els seus primers tres mesos al càrrec. De les 12 queixes presentades per la Defensora, quatre són referides al departament de Serveis Socials. “Hem detectat moltes mancances en temes d’habitatge perquè no hi ha pisos, no hi ha parc públic”, explica Garcia que afegeix que “a Ripollet hi ha gairebé 60 famílies que tenen aprovat en la Mesa d’emer­gència el dret a tenir un pis però no hi ha pisos i han d’esperar”. Explica que manté una bona relació amb el personal de l’administració i destaca que a serveis socials “eren coneixedors de tots els cassos que m’han arribat”. Garcia també ha apuntat en aquesta primera valoració que “hi ha instàncies que l’Ajuntament no ha respost, hi ha veïns que porten mesos esperant” i ha instat al consistori a agilitzar la resposta i a mantenir comunicació amb els veïns mentre es tramita l’expedient perquè “també és evident que la plantilla de l’Ajuntament és curta i no arriben a totes les feines que tenen encomanades”.
En els primers tres mesos la Defensora ha rebut 45 visites, 30 d’elles al Centre Cultural i per això s’ha proposat “potenciar les visites a les associacions de veïns”.
.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Aquesta pàgina utilitza galetes ('cookies'). Si continua navegant dóna el seu consentiment i accepta la nostra política de galetes, clica aquí per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies