Ajuda'ns a poder seguir fent la Revista de Ripollet. Oferim un mitjà gratuït però fer informació local no és gratis. Si pots, col·labora.
Votants en les eleccions del 2009 // RdR
Diumenge 25 de 9h a 20h els ripolletencs podran escollir una de les 39 llistes electorals que agrupen els candidats a formar part del Parlament Europeu els propers cinc anys. Per fer-ho s’habilitaran, com és habitual, nou col·legis electorals on s’instal·laran 34 meses. Enguany amb la novetat que acompanyant a la brigada municipal i els representants de l’administració hi haurà 17 persones en situació d’atur que han estat contractats per a l’ocasió a través del Patronat Municipal d’Ocupació (PMO). Pel que fa a l’elecció. En les europees s’escullen els 54 europarlamentaris espanyols i es fa amb circumscripció única, és a dir que a tota Espanya es voten les mateixes candidatures i el recompte també es conjunt. Malgrat això algunes llistes canvien el seu nom segons la comunitat autònoma o inclouen a les paperetes només els candidats del partit propi de la comunitat.
En les darreres eleccions, les del 2009, van obtenir representació sis candidatures. El Partit Popular (23); el Partit Socialista (21); Coalició per Europa, on s’inclou CIU i el PNB (2); La Izquierda, on hi ha ICV i EU (2); UPyD (1), i Europa de los pueblos, on hi ha ERC (1). A més d’aquestes les darreres enquestes publicades donen també opcions d’obtenir representació a Podemos, candidatura ciutadana d’esquerres encapçalada per Pablo Iglesias i que va organitzar el passat dimecres un acte de campanya a El Local; Ciutadans, que han estat molt actius al municipi durant la campanya, i Primavera Europea, la coalició on hi ha Equo, amb poca presència a Catalunya.
De fet, a Catalunya la campanya ha estat fortament marcada pel procés sobiranista i serà un aspecte clau en la interpretació dels resultats i també de la participació.
Precisament un factor que pot variar molt els resultats també al nostre municipi, on ara fa cinc anys va guanyar clarament el PSC, seguit del PP i CIU sent ERC la cinquena candidatura més votada, per darrera d’ICV-EUiA.
Més enllà d’aquestes opcions els ciutadans que optin per anar a votar; ja que cal recordar que la majoria no ho fa, a les darreres europees només van votar el 33,5% dels que ho podien fer; trobarà 39 possibilitats. No faltarà la llista animalista PACMA, ni els Pirates, el partit Humanista, Escons en Blanc, però també candidatures com Extremeños por Europa, el gallec Partido da Terra o Salamanca-Zamora-León. També es presenten noves formacions com Vox, el Partido X, la Agrupación de Electores Recortes Cero, la Agrupación de Electores Discapacitados y con Enferme- dades Raras o Impulso Social així com altres d’històriques com el Partido Comunista de los Pueblos de España o la Falange.
Així doncs, no serà per opcions, ja que a l’abstenció i les candidatures s’afegeix també la possibilitat de votar amb el sobre buit, és a dir en blanc, 185 ho van fer al 2009.
Aquesta pàgina utilitza galetes ('cookies'). Si continua navegant dóna el seu consentiment i accepta la nostra política de galetes, clica aquí per a més informació.plugin cookies