Els professionals de l’hospital Taulí denuncien el col·lapse al servei d’urgències
El comitè d’empresa de l’Hospital Taulí de Sabadell alerta que el servei d’urgències està totalment col·lapsat i “encara no ha arribat la grip”. L’última setmana de l’any els professionals han denunciat que s’ha arribat a pics de més de 70 malalts de nivell II, on hi ha llit només per a 35. Les seves queixes van portar a activar el Pla Integral d’Urgències i que s’obrissin 12 llits més. Però no és suficient i aquesta primera setmana de l’any s’ha mantingut el col·lapse. El passat dia 5 van registrar 59 malalts al nivell II i el dilluns dia 9 hi havia 44 i continuava havent 38 persones ingressades sense llit reservat a urgències, de les quals 26 ja portaven allà més de 24 hores.
Malgrat que les xifres demostren un empitjorament de la situació, que ha obligat aquests últims dies a duplicar box i habilitar per posar pacients alguna sala d’espera, els professionals recorden que porten molts mesos denunciant el col·lapse i per això aquest passat dilluns es van reunir en assemblea i van aprovar reclamar a la direcció un protocol d’actuació, instruccions que fixin que han de fer quan s’acumulen els pacients sense llit així com millores a les urgències que puguin evitar els problemes fins que d’aquí a dos anys s’habiliti una nova planta, que és de moment la solució que es dóna des de la direcció del centre a la vergonyant i trista situació del servei d’urgències.
L’estat actual preocupa ja que fins ara només es registren a les urgències casos puntuals de grip i per tant tot fa témer que quan es multipliquin els casos de grip, que s’espera que sigui en una o dues setmanes, el col·lapse sigui encara pitjor a les urgències hospitalàries i de la primària.
.
Col·lapse generalitzat també a la primària i més llistes d’espera per proves i operacions a l’hospital
Al Taulí el col·lapse a les urgències s’amplia a la resta del centre. Per exemple aquesta setmana s’han anul·lat operacions que hi havia programades perquè no hi ha llits pel postoperatori perquè s’estan utilitzant per descongestionar les urgències. Així mateix cada cop és més habitual que pacients que hi havia a planta rebin l’alta abans d’hora per alliberar el llit i que hagin de tornar poc després a ser atesos d’urgència.
Una situació lamentable que malauradament no es limita a l’hospital. Cada cop cal esperar més per ser atès pel metge de família al CAP i s’estan programant visites als especialistes amb més de catorze mesos d’espera. S’allarguen les esperes per a les proves diagnòstiques i les operacions, s’incompleix el temps màxim garantit inclús deixant fora de la llista d’espera oficial pacients que estan esperant. En els darrers mesos fins i tot alguns pacients de la comarca han arribat a rebre una carta on se’ls hi comunicava que malgrat haver estat derivats pel metge de família no podien ni tan sols entrar a la llista d’espera, calia que esperessin.
.
.