Ajudes a la rehabilitació d’habitatges buits si es cedeixen sis anys per lloguer
Amb la intenció d’ajudar a la rehabilitació d’habitatges buits i ampliar al mateix temps la bossa d’habitatge de lloguer als municipis amb demanda acreditada la Generalitat de Catalunya ha posat en marxa el programa ‘Lloguer solidari’.
Es tracta d’una acció d’ajuda als propietaris. Es subvenciona fins a 12.000 euros obres de millora a l’habitatge per garantir les condicions d’habitabilitat: instal·lacions de gas, aigua, calefacció, electricitat, arranjament de banys o cuines. A canvi el propietari ha de cedir la vivenda a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per tal que el posi en lloguer. La cessió s’ha de fer com a mínim per sis anys i la renda que es percebrà és una quantitat simbòlica de 75 euros i la seguretat que en ser retornat l’habitatge estarà en bones condicions.
Amb aquesta campanya es pretén donar ús a habitatges antics que ara no es venen i suposen un problema pels seus propietaris perquè no tenen diners per rehabilitar-los i el seu manteniment ja suposa una despesa.
L’acció només és efectiva als 72 municipis on es considera que hi ha una demanda acreditada d’habitatge, entre els quals hi ha Ripollet.