Arriba al Teatre Auditori l’obra ‘Idiota’, una comèdia negra amb el suspens del thriller

Escrita per Jordi Casanovas i interpretada per Ramon Madaula i Anna Sahun divendres arriba al Teatre Auditori del Mercat Vell l’obra ‘Idiota’. Una comèdia negra, un thriller ple d’enigmes que vol fer pensar sobre la capacitat de les persones per mutar, per evolucionar. I ho fa plantejant com a fil argumental la participació d’un home en unes proves psicològiques remunerades. Ell entra pensant que serà una manera fàcil de guanyar diners però acaba esdevenint una trampa física i psicològica. Tot plegat una proposta que proposa angoixes i tensió als personatges i assegura els riures entre els espectadors.
La representació d’Idiota és la segona proposta del programa d’espectacles de l’Associació d’Espectadors que continuarà amb un dels plats forts, el concert de Marina Rossell en homenatge a Moustaki que es celebrarà el 6 de novembre.
Solidaritat amb els refugiats
Amb la sessió d’aquest divendres l’Associació d’Espectadors s’afegeix a la campanya de recollida de material solidari i donatius econòmics pels refugiats de Síria. Es dedicarà a aquesta causa el vestíbul obert de La Careta abans de l’obra i s’hi instal·larà un espai amb informació sobre la campanya i una urna per recollir diners.
CRÍTICA DE TEATRE
IDIOTA
Autor i director: Jordi Casanovas
S’ha volgut veure en aquesta obra una certa influència d’“El Mètode Gronholm” de Jordi Galcerán, però el cert és que Casanovas va començar a aconseguir notorietat amb obres que eren excel·lents drames psicològics, que es movien en el terreny del thriller, el joc malèvol, el suspens o la més pura ciència-ficció (trilogia “Wolfenstein/Tetris/City-Simcity”, “L’home de les ulleres de pasta” o “La Revolució”). “Idiota” planteja una situació tristament quotidiana: un home amb greus problemes econòmics provocats per la crisis, accepta participar en unes proves en forma de test psicològic, que li permetran guanyar un munt de diners. Les proves plantejades per una doctora d’origen alemany, freda i analítica, semblen d’aquelles que diem “preguntes amb trampa”, de les que, fins i tot el propi espectador també li agradarà de poder participar. Però a poc a poc, el joc es revela com més inquietant i pertorbador, fins arribar a un final sorpresa, que sens dubte no ens pot deixar gens indiferents i que ens hauria de fer reflexionar i qüestionar algunes coses. L’obra té dos intèrprets excepcionals, Ramon Madaula i Anna Sahun, que estableixen una gran química i complicitat. Casanovas sap fer evolucionar el suspens de forma mesurada, amb diàlegs brillants i precisos, ben equilibrats, quan a les dosis d’humor, que a poc a poc és més negre cada vegada i traspua més contingut polític. En definitiva, una comèdia negríssima sobre temes de trista actualitat.
Joana Raja