Augment dels préstecs virtuals a la Biblioteca
La pandèmia ha afectat amb força diversos sectors, un dels més colpejats ha estat el cultural. Els equipaments culturals s’han vist obligats a tancar les seves portes, reduir l’aforament i modificar els seus horaris. La Biblioteca també ha hagut d’adaptar-se a les diferents situacions però malgrat tot, ha estat un dels equipaments culturals que ha pogut mantenir les seves portes obertes durant més temps, exceptuant els mesos de confinament més dur.
“La Biblioteca també compleix una funció social”, comenta la directora de l’equipament, Elisabet Vázquez, “no només s’hi presten llibres, també ofereix un servei de connexió a Internet, l’accés a ordinadors i un espai per estudiar”.
Fent balanç de l’any, les dades en general han sigut més baixes que durant els anys anteriors, “són molts dies en els que l’equipament ha estat tancat i això s’ha notat molt”, comenta Elisabet Vázquez. Tot i així, la directora de l’equipament es mostra satisfeta, “durant el confinament vam continuar donant servei”.
Precisament, un dels serveis que ha anat a l’alça durant el 2020 ha estat el préstec electrònic. Si l’equipament començava el passat gener amb 51 préstecs virtuals, al maig van arribar als 443. Si bé amb la reobertura, aquestes xifres van tornar a baixar, es mantenen molt superiors a les dades d’abans de la pandèmia. “És un servei que abans la gent no feia servir i que arran el confinament, ho han descobert i ara es continua fent servir”, explica Elisabet Vázquez.
Des de la Biblioteca també s’organitzen cada mes diverses activitats. Algunes s’han pogut fer de manera presencial, altres s’han hagut de suspendre i d’altres han passat al virtual. A l’equipament tenen clar que continuaran adaptant les seves activitats a la realitat del moment.