Decidim proposa ampliar el projecte de remodelació del carrer Balmes
Demanen que es remodeli fins a Padró i que s’actuï també al carrer Cot
Amb la presentació de vuit al·legacions al projecte de reforma del carrer Balmes, aprovat inicialment pel govern en el ple de gener, Decidim vol fer “aportacions” que “millorin la remodelació”. Ho fan així perquè des del govern no van consultar amb l’oposició, “ni amb els veïns” una remodelació que fonamentalment suposa asfaltar el carrer Balmes des de la rotonda del carrer Tarragona fins la de Sant Jaume, modificar la mitjana, afegir un carril bici i reduir la calçada a un carril per sentit de circulació. Una remodelació, que com ja van dir al gener en el ple, des de Decidim consideren “poc ambiciosa”, com va explicar l’exalcalde, JM Osuna, en roda de premsa aquesta setmana, “el reasfaltat és necessari però ja que es fan obres es podrien aprofitar millor i incorporar idees per un carrer Balmes del futur”.
El més destacat de les propostes de Decidim és demanar que l’actuació es perllongui fins al carrer Padró, “que s’actuï en tot el carrer Balmes i així es podrien connectar el nou carril bici amb el que baixa des del CIP Molí d’en Rata”. En el tram entre Tarragona i Padró suggereixen ampliar la vorera que toca als pisos de la Maragall i posar també un carril per sentit mantenint els llocs d’aparcament.
Una altra zona que volen incorporar al projecte és l’entorn del carrer Cot. “Amb l’obertura del Mercadona ha augmentat el pas de gent que hi passa carregada i es podria aprofitar per millorar les escales “o estudiar si es poden posar escales mecàniques o un ascensor” així com “ampliar les voreres i millorar l’entorn”.
Proposen també que en comptes d’afegir places d’aparcament en el tram de Balmes entre els números 15 i 27 s’ampliï la vorera, que s’instal·lin passos de vianants elevats entre Guimerà i Molí, que s’arrangi l’illeta a l’altura del carrer Besòs i que es faci vorera en el tram d’Indústria darrera la benzinera, “on també caldria posar un pas de vianants i reforçar la seguretat en la corba que hi ha previst que faci el carril bici”. Unes millores que la regidora Núria Chaves va explicar que han estat proposades i comentades amb veïns del carrer i que esperen siguin recollides pel govern. Osuna va afegir que entenen que suposarien un increment important del cost previst “però és podria fer per fases a mesura que hi hagi disponibilitat pressupostària”.
DOCUMENTACIÓ DEL PROJECTE DEL CARRER BALMES
S. Sebastià fet però falta Nou i Pau Casals
Aquesta setmana ha reobert al trànsit després d’un any d’obres el carrer Sant Sebastià. Ho fa sense haver pogut soterrar el cablejat encara, “per culpa d’Endesa”, com va explicar l’alcalde al ple i amb queixes d’alguns veïns per com ha quedat la tanca o alguns desnivells a la calçada. Des de Decidim critiquen que el govern “no hagi fet seguiment polític de les obres”, diuen que hi ha veïns “que han trobat a faltar explicacions i contacte per suggerir millores o resoldre dubtes”, va assegurar Chaves.
La regidora també insta al govern “que executi les obres previstes al tram de vianants del carrer Nou i la reforma de Pau Casals, entre les rambles Sant Andreu i Sant Jordi” i que estan a favor de la remodelació prevista al carrer Puigmal per millorar l’accés escolar i a Maragall, “malgrat que és tan poca cosa que no es pot parlar de remodelació”.