Decidim torna a guanyar, suma 6.578 vots i obté un regidors més, en tindrà 10

La nit electoral de 2015 José Maria Osuna, alcaldable de Decidim, qualificava com un “allau de vots” els 4.750 que els havien permès guanyar per primera vegada unes eleccions municipals. Després de quatre anys al govern han rebut el suport de 6.578 persones. Pugen en vots, guanyen en vuit dels nou col·legis electorals; en percentatge, passant del 33.61% al 39.98%, i es queden a només un regidor de la majoria absoluta, pugen de nou a 10. La festa va ser ben grossa a El Local el diumenge a la nit, on la formació va seguir el recompte. La gran alegria va ser en saber que augmentaven un regidor els nou que havien obtingut ara fa quatre anys. Davant de militants i seguidors, que omplien el local, José Maria Osuna es va mostrar “molt content perquè s’amplia el suport a totes les forces d’esquerres i progressistes”. Va reconèixer, que com deien en un dels lemes de campanya, “fem majoria”, “era el que hem perseguit”. També ha afirmat que durant aquest mandat volen “aconseguir l’expansió dels serveis i els equipaments públics als barris”. Precisament en referència al fet que han baixat el suport obtingut al 2015 en barris com Tiana i una part de Can Mas, Osuna va afirmar que aquest fet els hi farà “estar alerta”.
Ara, amb 10 regidors, caldrà veure si opten per tornar a governar en minoria o busquen un govern més ampli amb el suport d’ERC, una formació amb qui ja van col·laborar durant el passat mandat, de fet van haver converses perquè entrés al govern.
.
.
Repeteixen número de regidors PSC, Cs i ERC
El PSC afrontava aquestes eleccions amb la intenció de recuperar l’alcaldia però seguirà amb sis regidors al ple. Ha sumat 4.243 vots, és a dir 1.095 més que fa quatre anys. I puja tres punts i mig percentuals, de 22.27% a 25.79%. Aquestes xifres contrasten amb els 5.218 vots que van aconseguir la mateixa nit en les eleccions europees. L’alcaldable de la formació, Luís Tirado, reconeixia que “no era el que esperàvem, teníem l’objectiu de millorar els resultats i sobretot guanyar les eleccions” i felicitava a Decidim per la victòria. Ha lamentat que només si haguessin aconseguit “un regidor més que ha estat ballant durant la nit hagués canviat radicalment la situació degut a possibles pactes”. “Estarem a l’oposició quatre anys més, seguirem treballant per millorar la ciutat i donarem suport a Decidim en aquells projectes que siguin bons pel poble”, ha afirmat Tirado. Malgrat no haver assolit els objectius el líder socialista considera que rebre el suport de més de 4.200 persones “és un punt d’inflexió per un equip nou i jove”.
Per la seva banda Ciutadans també mantindrà els tres regidors que tenia fins ara al ple. Ha sumat 2.013 vots, és a dir 165 més que fa quatre anys però ha perdut pes en percentatge, passant del 13,08% al 2015 al 12,23%. El seu alcaldable, Josep Gabarra, ha apuntat que volien “intentar treure un regidor més però valorem que ens hem consolidat amb tres regidors, i estem molt contents”. Ha afegit que havent pujat la participació “mantenir-se és una fita important”. Pel que fa a la governabilitat considera que “hi haurà un pacte d’esquerres”, “Decidim ha tret una majoria prou àmplia” i per tant ells faran “una oposició constructiva, com ja hem fet aquests quatre anys”.
ERC és l’altra formació present al ple que repetirà número de regidors, en mantindrà un, li van faltar només 53 vots per aconseguir el segon regidor, que li haurien tret a Decidim. Ha aconseguit 1.263 vots, 334 més que fa quatre anys. També puja en percentatge, passa de 6,57% a 7,68%. L’alcaldable de la formació, Eugeni R. Montanuy, ha valorat positivament els resultats perquè suposen “consolidar la posició a la ciutat”. Considera que el suport ciutadà els hi permet “revalidar el projecte”. Pel que fa a la seva disposició a pactes, Montanuy ha apuntat que “amb el suport que tenim de la ciutadania no podem fer res més que ajudar a tot govern que vagi en pro del benestar de la ciutat”.
.
.
SOM Ripollet entra al govern en la seva estrena
Més enllà de la celebració a El Local, on seguia la jornada electoral Decidim, també hi va haver festa al carrer Tamarit, a la seu de SOM Ripollet. La formació, nascuda fa només sis mesos, ha aconseguit entrar al ple en la seva estrena. Han sumat 881 vots, és a dir un 5,35%. La cap de llista de la formació, Melodi López, estava molt contenta amb el resultat, “és una gran fita, portem sis mesos treballant i hem aconseguit el que altres grups no han aconseguit en molts anys de feina”. “No teníem cap expectativa”, “hem arribat aquí treballant moltíssim”, “hem escoltat a la gent i gràcies a això hem pogut entrar”, explicava López. Pel que fa al seu paper en el ple, ha afirmat que buscaran “escoltar constantment les dificultats dels veïns” i en referència a la seva incorporació com a regidora ha assegurat que se sent molt acompanyada pel partit, “sé que no estic sola”.
.
.
PP i Junts per Catalunya perden la presència al ple
Amb 711 vots Junts per Catalunya no ha aconseguit arribar al 5% de l’electorat. Ha perdut 175 vots respecte al 2015 i gairebé dos punts percentuals, passant de 6,27% a 4,32%. Així Joan Fandos no podrà agafar el relleu de Xavier Peñarando com a regidor de la formació. Es mostra “decebut” amb el resultat i reconeix que no s’ho esperaven, “teníem una bona candidatura i les expectatives eren de poder remuntar respecte fa quatre anys”. La pèrdua de suport no ha estat només a Ripollet, “hi hagut un allau a tota la comarca” i ara caldrà “fer un replantejament”.
Tampoc estarà al ple Víctor Dieguez. El PP només ha obtingut 650 vots, 345 vots menys que fa quatre anys. Passen de ser la quarta força més votada a ser la setena. Perden tres punts percentuals, passen de 7,04% a 3,95%. Dieguez es felicita per l’alta participació. Amb els resultats “no estem satisfets, perquè portem quatre anys treballant amb els veïns”. El PP també ha baixat a tota la comarca. Dieguez confirma que aquesta setmana es reuniran per analitzar a la situació a Ripollet i “també tenim previst fer-ho més enllà, a nivell comarcal i provincial”.
La participació en aquestes eleccions ha estat la més alta des de 1987, arribant al 60,78%.
.
.
Composició del nou ple municipal, els nous 21 regidors
El nou ple municipal estarà format per nou dones i 12 homes. Hi haurà força renovació, ja que només repeteixen 11 dels 21 regidors d’aquest mandat.
.
.