Decidim: “Un any sense idees i d’involució en les formes”
“El poble de Ripollet troba a faltar el govern de Decidim”, amb aquesta afirmació va començar la portaveu de la formació, Txell Caler, la valoració del primer any de mandat. Va continuar assenyalant que el govern actual no té “projecte ni empenta”, “va néixer sense il·lusió i s’ha desgastat en temps rècord”. Caler va afirmar que el canvi de govern ha suposat una “involució en les formes”, “hem passat d’un govern i un ajuntament, accessible i proper a un govern que cada vegada sembla que s’allunya més de la seva gent i de les seves entitats”.
Baixant la valoració a la concreció la regidora Sílvia Soler va assegurar que en aquest primer any “no hi ha hagut canvis que millorin la vida de la gent”, però sí una pujada del sou de l’alcalde, una pujada de la taxa del poliesportiu i l’aigua i un “incompliment sistemàtic de les promeses que van fer en campanya”, en referència a “no tornar a posar els contenidors”, descartar la Ronda Nord i “no tornar a posar els bars als centres cívics”. Asseguren que els únics projectes “que sí sortiran endavant” són projectes que ja va deixar treballats el seu govern com la segona fase del poliesportiu, les HPO i l’escola d’adults o la residència. I critiquen que hi hagi projectes “empantanegats” com la Casa de les Dones, el Viver d’Empreses o el bar del camp de futbol municipal i que s’oblidi la Biblioteca o s’alenteixi el nou pavelló.
També valoren malament la relació del govern amb les entitats i amb l’oposició. El regidor Aleix Monzó va parlar de “menysteniment a les entitats” i “escàs traspàs d’informació als grups municipals”.
I fent autocrítica Caler va reconèixer que després del cop que van suposar els resultats electorals “els primers mesos va ser difícil resituar-nos” però va avançar que ara ja tornen a estar “en marxa” i va avançar que a partir de setembre faran “campanyes temàtiques i per barris” tot assumint la seva responsabilitat com a oposició.
