El PAME proposa un nou model d’esport escolar menys competitiu i més integrador

El Patronat Municipal d’Esports (PAME) ha presentat a les AMPA i consells escolars un nou model d’esport escolar. La proposta dels tècnics esportius busca fer de les competicions esportives intercentres una activitat menys competitiva que afavoreixi l’integració i l’educació en valors. Per aconseguir-ho volen fomentar la participació de les AMPA, els professors d’educació física i les comunitats educatives per tal d’anar millorant el nou model, “un projecte obert”, explica el regidor d’esports Ramiro Moldes que afegeix que la resposta de les entitats ha estat “molt positiva”.
El nou model introdueix canvis en els sistemes de competició. Als esports d’equip s’incorpora un protocol de salutació inicial al rival, cadascuna de les quatre parts del partits comptaran un punt al resultat final, evitant-se així derrotes superiors al 4 a 0 i s’afegeix un 5è temps amistós que es jugarà amb equips barrejats. A més a les actes no es comptabilitzaran accions individuals. En els esports individuals s’aplicarà el sistema que ja s’ha provat aquesta temporada i que elimina les classificacions, els sistemes de joc per eliminació per tal que tots els jugadors juguin el mateix temps i competeixen junts nois i noies.
Tots aquest canvis s’introduiran a primària i aniran acompanyats de mesures per millorar la formació dels monitors i entrenadors oferint la possibilitat de fer CIATE i jornades formatives gratuïtes, també es vol fomentar que siguin joves qui faci de monitors i hi ha prevista la incorporació d’una tercera jornada esportiva dins l’horari lectiu. A les trobades ja existents d’atletisme i multi esport es vol proposar una de nova dedicada als esports de raqueta (tenis, tenis taula i pàdel).
Des del PAME volen anar treballant en aquest nou model d’esport escolar amb la participació de tots els actors implicats per tal de mantenir l’èxit del sistema actual, en el qual participen al llarg del curs uns 1.200 escolars, i afegint canvis que facin de l’esport una activitat “més integradora i més educativa”.
.
.