El comerç local inicia les rebaixes amb tancament de caps de setmana

Amb l’arribada de la pandèmia i el primer decret d’Estat d’alarma, la major part del comerç local es va veure abocat a abaixar la persiana de manera temporal. Amb l’obertura progressiva i lligat a l’evolució de la pandèmia els comerciants s’han hagut d’adaptar a diverses mesures: tancament segons els metres quadrats de cada botiga, reduccions de l’aforament i, la darrera, el tancament obligat dels negocis “no essencials” durant els caps de setmana. Una mesura que es va posar en marxa el 7 de gener, en ple inici de la campanya de rebaixes, i que té una durada prevista de 10 dies com a mínim.
Els comerciants veuen amb incertesa aquesta nova mesura, “es nota molt, els caps de setmana la gent surt a comprar més”, comenta Esther Arcarazo, de la Papereria-Llibreria Quatre. Maria Moreno, de Modes Maria Ruiz, explica que entén que s’hagin de posar restriccions però que “és un pal, per a nosaltres són més pèrdues”. En aquesta línia s’expressa Núria Royo, de Món Dolç, “el sector dels dolços és molt de cap de setmana, en dos dies faig el 50-60% de les ventes i ara tinc molt gènere”.
Totes tres creuen que el petit comerç està patint molt més les noves restriccions i tenen l’ull posat en grans plataformes de venda online que, expliquen, és una gran competència.
Però malgrat això, han valorat amb optimisme el tancament municipal. I és que sense poder sortir del municipi i amb les grans superfícies tancades, “ens ha conegut més gent”, comenta Maria Moreno. Per la seva part, Esther Arcarazo comenta que ha vist com s’ha incrementat la venda de llibres.
En definitiva, molts ripolletencs estan entrant en petites botigues que potser abans no coneixien i els comerciants esperen que aquesta tendència continuï. Des dels seus locals continuaran lluitant pels seus negocis, i esperen que aquest 2021 puguin remuntar la situació.
Bona valoració de la campanya de Nadal de la Unió de Comerciants
La campanya de Nadal de la Unió de Comerciants ja ha arribat a la seva fi. Tradicionalment, el sorteig de les butlletes guanyadores es feia amb públic però enguany l’acte s’ha hagut de fer en petit comitè a les instal·lacions de la UCR. Les butlletes guanyadores han estat les de M. José A., Pedro P., Cristina F., Pepi M. i Montse S. Els premiats han rebut cadascú un lot de xecs per bescanviar als comerços associats a la UCR per un valor de 200 euros cada lot.
Després de gairebé un any de pandèmia, amb les restriccions que ha patit el comerç i les pèrdues que ha tingut el comerç local, la campanya de Nadal es veia com un alè davant la greu situació. Per això, la Unió de Comerciants va voler fer un canvi en el funcionament del concurs. En comptes de fer una participació per cada compra, cada butlleta s’havia d’omplir amb el segell de sis comerços diferents. “Hem volgut incentivar que la gent es mogui per diversos comerços” explica Íngrid Vergara, dinamitzadora de l’associació, qui afegeix que enguany el premi volia “posar en valor el compromís amb el comerç local”. Malgrat que era més difícil aconseguir un volum més alt de participació, des de la UCR van una bona valoració de la campanya, “en general ha anat bé”.