El Defensor del ciutadà denuncia que l’Ajuntament utilitzi el silenci administratiu
El Defensor del Ciutadà, Ramon Costa, va presentar al ple de juny la seva memòria anual davant els regidors. Entre els aspectes que va destacar hi ha la manca de resposta a les reclamacions de danys patrimonials i el fet que les multes de trànsit estiguin poc motivades.
Costa explica que “caldria que la resolució a una reclamació de danys patrimonials no passés dels sis mesos”, és a dir, que no s’utilitzés el silenci administratiu perquè en fer-ho no s’acompleix el compromís de garantir l’eficàcia dels serveis públics, reconegut com un dret del ciutadà.Pel que fa a les multes de trànsit, sempre motiu de moltes queixes, assenyala que ha constatat una millora en l’increment de proves gràfiques que els agents incorporen a la denúncia però que s’ha trobat casos en que la infracció va acompanyada d’una insuficient descripció dels fets i que després de la queixa del conductor multat també la ratificació dels agents no estava motivada.
Durant l’any 2012 el Defensor ha atès 125 consultes, l’any 2011 eren 83 i ha tramitat 26 expedients, l’any anterior 25. Reconeix que encara moltes de les consultes les ha de derivar perquè no li corresponen però es felicita d’un major coneixement per part del veïnatge. Els regidors d’ICV-EUiA i el COP-CpR el van felicitar per haver presentat d’ofici una queixa per l’augment de l’IBI, mentre que el PP va reiterar que caldria repensar un servei amb resultats tan “decebedors”.