El govern presenta el pla d’inversions fins al 2019 amb 8,5M€ de finançament extern

L’alcalde, JM Osuna, i la primera tinent d’alcalde, Pilar Castillejo, van presentar el passat dimarts la relació d’inversions previstes per a tota la legislatura, és a dir fins al 2019.
Osuna va explicar que estan satisfets perquè han aconseguit gairebé doblar la quantitat de diners que invertirà la Diputació de Barcelona respecte els que va donar l’any passat gràcies a haver presentat “tres bons projectes”, “hem optat al màxim i ho hem aconseguit”. Aquests tres projectes, amb una dotació total d’un milió i mig d’euros, serviran fonamentalment per “modernitzar l’administració local, acomplir amb les actuals normatives i donar un millor servei al ciutadà”, va explicar Castillejo. Es tracta d’inversions per implantar l’administració electrònica i el trasllat de les dependències municipals que hi ha al carrer Salut a una planta de l’edifici de l’hotel Ibis.
A més dels de la Diputació, l’AMB destinarà 2,7 milions a obres al Centre Cultural, unificar i dignificar l’arxiu municipal i ampliar el Parc Pinetons, entre d’altres.
Dins un altre programa i per valor de 2,3 milions l’Ajuntament té previst fer obres a escoles, asfaltar carrers i millorar voreres, adequació de nous espais per fer aparcaments gratuits, retirar la font del parc del riu Ripoll i fer l’skate park, entre d’altres.
.
Recuperar el riu i el Celler Cooperatiu
Osuna va explicar que “davant la negativa de l’ACA de fer l’actuació al riu hem decidit demanar diners a altres administracions” i ja hi ha confirmats 300.000 euros de la Diputació i falten per signar altres 400.000 de l’AMB.
Un altre gran projecte és la conversió del Celler Cooperatiu en un equipament sociocultural. El govern ja està negociant amb els propietaris la compra i el preu de l’edifici, que finançarà amb recursos propis, “no volem seguir esperant perquè és necessari pel barri” i rebrà subvenció de l’AMB per fer l’adequació de l’espai.
.
.
Relació d’inversions
Àrea Metropolitana – 6.912.000 €
– Programa d’actuacions de cohesió social (obres al Centre Cultural, carrer Calvari, arxiu municipal, ampliació del parc Pinetons)
– Programa d’actuacions de millora urbana i social (inversions en centres escolars, instal·lacions esportives, via pública, parcs i jardins, retirada de la font del parc del Riu Ripoll, adequació del camí de passeig que uneix Ripollet i Montcada)
– Programa d’actuacions en paisatges naturals i urbans (actuació al riu Ripoll) * per confirmar.
– Programa de Mobilitat (donar continuitat al carril bici de Montcada a Barberà i carrils de rodatge intern)
.
Diputació de Barcelona – 1.500.000 €
– Modernització i adaptació de l’estructura administrativa al marc normatiu actual
– Adequació dels espais municipals per tal que augmentar l’eficiència
de la gestió i donar resposta millor i més digna als ciutadans
– Actuacions a la llera del riu Ripoll per recuperar-ho com a espai d’aprofitament social.
.
Ajuntament de Ripollet
– Adquisició del Celler Cooperatiu al barri del Pont Vell
(L’adequació com a equipament sociocultural es finançarà amb diners de l’AMB).
.
.