El Martinet inicia una campanya per a reclamar recursos per l’escola inclusiva
Volen fer un manifest local dins la campanya ‘Jo també hi vull anar’
Les famílies i els professionals de la comunitat educativa de l’escola institut Martinet van aprofitar que dimarts se celebrava el Dia de l’Educació per “començar a fer soroll”. “Portem massa temps callant i ja fa cinc anys que es va aprovar el Decret d’Escola Inclusiva però no s’està complint”, explicava la professora del centre Maria Eulàlia durant la protesta organitzada a la tarda a la sortida del centre.
L’acció del Martinet s’engloba en una campanya més general que porta per lema ‘Jo també hi vull anar’ i que han engegat les Associacions Federades de Famílies de Catalunya (AFFAC). Al Martinet té el suport del claustre i la idea és que s’hi afegeixin la resta de centres educatius i l’Ajuntament per tal d’aconseguir un manifest conjunt per reclamar el compliment del Decret d’Escola Inclusiva aprovat al 2017.
En el manifest del Martinet s’explica que estan d’acord amb el decret perquè “posa la mirada per tal que tothom pugui venir a l’escola per aprendre” però que “no es pot dur a la pràctica, perquè el Departament d’Educació no dona resposta real a l’hora d’aplicar-ho a les escoles”. Troben a faltar més hores de llevadores i també “mestres especialistes en pedagogia terapèutica” i altres professionals.
“Volem que es compleixi un decret que ens feia sentir orgulloses del sistema”
“El 17 d’octubre de 2017 va ser un dia marcat al calendari de moltes famílies, un dia on teníem l’oportunitat de sentir-nos orgullosos del nostre sistema educatiu”, així començava el manifest que va llegir la Míriam, mare d’una alumne amb autisme i membre de l’AFI. La intervenció seguia lamentant que cinc anys després “l’educació inclusiva continua sent insuficient”. Denuncien l’incompliment del decret i apunten que a Catalunya “hi ha més de 200.000 infants i joves amb necessitats específiques de suport educatiu que no poden gaudir del dret a l’educació com la resta de l’alumnat”.
Famílies i professors reclamen més recursos de personal, de material i d’espais per tal de donar l’atenció que necessita l’alumnat i poder fer veritat la inclusió a l’escola com “un primer i primordial pas, per tal que traspassi de l’escola i s’arribi a crear una cultura inclusiva de món, on, a més de normalitzar i respectar la diversitat com a plural, la incorporem com a quelcom dins de la consciència individual i col·lectiva”. Que els alumnes hi puguin conviure a l’escola en igualtat de condicions perquè tots ho puguem fer també a la societat i per això demanen que també ho reclami tothom i no només les famílies d’alumnes amb necessitats especials.
Concretant expliquen que no hi ha prou amb les vetlladores actuals. Al Martinet, per exemple, expliquen que es troben amb els mateixos mitjans i més necessitats, ja compten amb el suport de l’AFI que paga una vetlladora i han reestructurat horaris però necessiten que sigui una realitat “l’infermera escolar, fisioterapeutes, logopedes, educadors, terapeutes ocupacionals, professionals de la salut mental, més hores d’atenció per part de l’EAP i mestres especialistes així com més material i més espais”.
JO TAMBÉ HI VULL ANAR – Web de la campanya