El Parlament demana a la Generalitat que estudiï els projectes d’institut escola

El Parlament de Catalunya demana a la Generalitat que inclogui la viabilitat i l’estudi dels projectes d’institut escola de El Martinet i Els Pinetons a la planificació educativa dels propers quatre cursos. La proposta va ser presentada el passat mes de febrer pel Partit Socialista de Catalunya (PSC) i Catalunya En Comú Podem (CATECP) i es va debatre i aprovar el passat dilluns 18 de setembre en la Comissió d’Ensenyament del Parlament.
La diputada del PSC, Esther Niubó, va assenyalar durant el debat que “Ripollet no pot esperar més” i que “fa molts anys que la planificació ha assenyalat que calen solucions”. Més crítica encara amb la Generalitat va ser Susana Segovia, CATECP, “a Ripollet es demostra la deixadesa de funcions del Departament que no dona resposta a les necessitats educatives del municipi”. També van donar total suport a la proposta de resolució els grups de Ciutadans (Cs) i la Candidatura d’Unitat Popular (CUP). La portaveu de Cs, Sonia Sierra, va manifestar que es demostra la “manca de planificació del Departament” i el portaveu de la CUP, Carles Riera, va assenyalar que els instituts escola a Ripollet són “una necessitat urgent”.
Entre els grups del govern de la Generalitat dos opinions diferents però una mateixa abstenció. La diputada de Junts per Catalunya (JxC) Saloua Laouaji va vincular les necessitats locals a la planificació comarcal i va assenyalar també que l’augment d’alumnes a secundària “no es consolidarà en el temps”. El portaveu d’Esquerra Republicana (ERC), Marc Sanglas, va expressar que el seu grup comparteix la necessitat de donar sortida al problema però va defensar l’esmena presentada conjuntament amb JxC amb la qual proposaven que no s’instés directament a la Generalitat sinó que l’estudi de la viabilitat dels projectes es faci a la Taula Mixta on hi ha el Departament i l’Ajuntament.
Malgrat l’abstenció de JxC i ERC, la proposta va ser aprovada. El text sí va comptar amb la unanimitat de tots els grups en el reconeixement de la riquesa i diversitat pedagògica de Ripollet, instant a “treballar per garantir la continuïtat de les pedagogies en les diferents etapes de l’educació secundària al municipi”.
Aquesta proposta de resolució aprovada ha de servir per donar força a la reivindicació de l’Ajuntament en les reunions que hi ha previstes amb els Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament per parlar de la planificació dels propers cursos.
.