El publicitari Pere Navalles aprofita l’Aula per ensenyar la seva tesi sobre les olors

El passat 5 de juny, es va celebrar la penúltima classe del curs de l’Aula d’Extensió Universitària. De fet, va ser la darrera que va acollir el Centre Cultural, ja que com és tradició el comiat, igual que la inauguració, tindrà lloc al Teatre Auditori. El creatiu publicitari i professor de màrqueting de l’UAB, entre d’altres, Pere Navalles, va presentar la seva tesi doctoral (“Capacitat de reconeixement i identificació d’una marca comercial, per mitjà de l’olfacte. Memòria olfactiva”) que gira entorn a l’olfacte i l’aroma en l’àmbit publicitari.
A banda d’enaltir aquest sentit i donar-li més protagonisme en la vida quotidiana, amb arguments més aviats mèdics o d’altres més útils com a eina de senyal d’alerta que pot ser l’olor de gas, va oferir una visió més comercial recordant “olors com les del Cola Cao, per exemple”. També va destacar que engegar aquest projecte ho va fer en solitari (actualment compta amb una quarantena d’investigadors) i és que, com va dir, “difondre l’aroma entre els mitjans de comunicació és difícil, perquè ens hi hem d’acostar per percebre’l”. Tot i així, com va subratllar, a això s’està posant remei.