Els alcaldes reclamen l’hospital i denuncien el menyspreu de la conselleria

Es reactiva la reivindicació unitària per a la construcció de l’hospital Ernest Lluch. Els alcaldes i alcaldesses de Cerdanyola, Montcada, Barberà, Badia i Ripollet van denunciar dilluns la manca de resposta de la conselleria de salut. Ho van fer, farts i emprenyats, davant els terrenys on s’havia d’ubicar l’equipament i on ja fa tretze anys es va anunciar l’inici d’unes obres que mai van arribar.
Reclamen que es recuperi el projecte de l’Hospital Ernest Lluch i denuncien que malgrat haver-ho demanat quatre vegades encara no s’han pogut reunir amb la consellera de salut, Alba Vergés.
L’alcaldessa de Montcada, Laura Campos, i l’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, van explicar que el que s’està exigint són “uns serveis sanitaris dignes” i que se solucionin els problemes que ara tenen els veïns per ser atesos en condicions. L’alcalde de Ripollet, JM Osuna, va apuntar que aquest hospital es va projectar “per descongestionar el Taulí, millorar les urgències i enfortir l’atenció primària”.
Pel que fa al projecte, l’alcalde de Barberà, Xavier Garcés, va recordar que hi ha terrenys disponibles, que hi havia projecte i que inclús els ajuntaments van pagar el concurs d’idees. Unes reivindicacions que han rebut el suport de l’alcaldessa de Badia, Eva Menor, que ha considerat que l’equipament seria bo per a tota la comarca.

Els batlles tornen a alçar la veu per l’hospital i lamenten que encara no coneixen quina és la proposta de la Generalitat. La última vegada que es van reunir amb un conseller de salut va ser amb Antoni Comín, que era partidari de comprar l’Hospital General en comptes de fer l’Ernest Lluch.
En l’últim any, han demanat quatre vegades una reunió amb la consellera de salut Alba Vergés però només s’han pogut reunir amb responsables del CatSalut. “És indignant que una consellera no tingui deu minuts per seure amb els alcaldes de quatre municipis que sumen més de 200.000 habitants”, ha comentat Campos. En la mateixa línia, Osuna ha reclamat “que es deixi de menysprear al territori” i ha afirmat que “necessitem que des del departament se’n donin certeses, un projecte clar, un calendari que es compleixi i dades de pressuposts”, “perquè ja no tolerem més demora”.
Més de 15 anys esperant l’hospital
La necessitat d’un nou hospital al Vallès Sud és evident i la reivindicació molt antiga. Després d’anys de reclamacions per part dels municipis i els veïns l’octubre de l’any 2006 la consellera de salut del moment, Marina Geli, va anunciar en un acte als mateixos terrenys i acompanyada pels alcaldes dels municipis implicats, que l’any següent començarien les obres de l’hospital. Després els ajuntaments van encarregar el concurs d’idees i es va concretar el projecte que havia d’entrar en funcionament l’any 2010. Amb un cost de 101.341.465€ havia de tenir 200 llits, cinc quiròfans, sales de part, àrea de rehabilitació i àrea d’urgències amb metges de medicina interna, pediatria, cirurgia, traumatologia i obstetrícia. Però tot va quedar en plànols, menys la necessitat d’un millor servei sanitari, que cada any que passa és més urgent.