Els alumnes del Palau Ausit busquen la seva quarta victòria a l’Electrocat

L’Electrocat és un concurs de vehicles elèctrics que s’organitza a Santa Perpètua de Mogoda. Hi participen instituts i centres d’ensenyaments professionals. L’equip del Palau Ausit és el que més vegades ha guanyat, ho ha fet en tres de les cinc edicions celebrades. Enguany Jonatan Malo, un dels professors del centre, reconeix que “l’objectiu és tornar a guanyar” però adverteix que “no serà fàcil, en les verificacions de la setmana passada vam veure que hi ha centres com Monlau o la Roca que porten bons projectes”. Al Palau Ausit comencen des de zero el vehicle cada curs. Ho fan tot nou. També l’estructura. El fan sis alumnes del cicle superior d’automoció i enguany també ha col·laborat un de robòtica industrial per ajudar amb el motor, a més d’un equip de cinc professors. Els detalls del vehicle d’aquesta edició són una sorpresa. Enguany porta frens de moto, en comptes de bicicleta com fins ara i li han posat unes rodes petites també de moto. Una altra de les novetats és que enguany ha d’haver un canvi de conductor i per tant no es pot fer un vehicle a mida per una única persona. “Cada any busquem millorar el rendiment del vehicle” apunta Malo, que afegeix “cal destacar que nosaltres ho fem tot amb peces pròpies”. En aquesta sisena edició de l’Electrocat participen nou equips, de centres públics i privats. El Palau Ausit va ser un dels centres que hi va creure des del primer moment. També participen des de l’any passat en el Kart Academy, enguany repetiran en aquest altre certamen on es competeix en el Circuit de Catalunya amb karts fets pels alumnes.
.
Les proves de l’Electrocat
La setmana passada els vehicles participants van passar unes primeres verificacions. Divendres dia 7 seran les verificacions definitives i una tanda d’entrenaments lliures. L’endemà serà el dia gran al Recinte Firal de Santa Perpètua. A les 16h començarà la prova d’eslàlom, on han de sortejar un circuit amb nou cons. Després fan la prova de rampa, l’han de pujar des de posició aturada i la de resistència, que és en una baixada. I finalment les tandes, on han de circular en dos fases de 20 minuts.
.
.
Fotografies de l’Institut Palau Ausit
.