Els CAPs fan una crida a evitar el col·lapse telefònic i recorden que només atenen urgències

Aquesta setmana el sistema sanitari públic afronta el repte d’atendre a les persones amb COVID-19 i al mateix temps seguir responent a la resta d’urgències mèdiques amb totes les garanties. Per aconseguir-ho caldrà l’esforç i els recursos dels centres hospitalaris, dels centres d’atenció primària i també la responsabilitat i col·laboració de la ciutadania.
Els CAPs de Ripollet expliquen que els últims dies han rebut un allau de trucades “que podrien arribar a col·lapsar les línies de telèfon”. Per això recorden que per a informació i urgències, el Departament de Salut també disposa dels telèfons 061, 012 i 112 i preguen que s’utilitzen totes les eines que hi ha disponibles i que pots veure aquí.
A més els professionals del municipi donen resposta a les principals preguntes que han rebut per tal de resoldre dubtes i evitar més trucades per aquests temes:
Puc demanar una visita al meu metge o infermera?
Davant de la situació actual i seguint les directrius de les autoritats sanitàries, des dels centres d’atenció primària des de la setmana passada i fins a nou avís, només es faran atencions que no puguin esperar, només visites urgents.
Des dels CAP s’estan reprogramant visites i proves que poden esperar.
M’han trucat del CAP i no he pogut agafar el telèfon
Des del CAP us tornaran a trucar, espereu la trucada. Si heu demanat una visita telefònica, estigueu atents al telèfon.
Què haig de fer si em cal una nova recepta?
Podeu anar directament a la farmàcia amb la vostra targeta sanitària.
Més informació sobre els plans de medicació durant el confinament.
Una baixa mèdica per COVID-19 és baixa amb motiu “accident laboral”?
Les baixes mèdiques per COVID-19 es fan com a malaltia comuna i a efectes de la prestació econòmica, serà assimilada a accident laboral.
Més informació sobre les baixes laborals durant el confinament.
Teniu mascaretes i guants per a la població?
Les mascaretes i els guants que tenim als centres són per als professionals del centre i per als malalts que vinguin al centre.
També des del CanalSalut han elaborat informació específica sobre l’accés als centres sanitaris i circumstàncies personals de risc de contagi
Més informació sobre accés a centres sanitaris.
Es recorda que hi ha més informació sobre COVID-19 a canalsalut.gencat.cat i que s’ha reforçat l’atenció no presencial potenciant l’espai digital La Meva Salut.