Els viatgers de l’E4 han augmentat més d’un 34% des que es va posar en marxa

La línia de bus Exprés E4 no para de créixer. És el mitjà de referència pels ripolletencs que utilitzen el transport públic per anar o tornar de Barcelona. En 2015 va registrar 680.884 viatgers, un 34% més que en 2012 quan a l’octubre la línia va començar a utilitzar el carril BUS VAO i va augmentar les freqüències passant a anomenar-se E4.
L’èxit no s’atura i mirant les dades de viatgers (desplaçaments fets al bus) de gener a setembre tot fa indicar que el 2016 superarà els 710.000 viatgers.
L’any passat l’augment de viatgers a l’E4 va coincidir també amb un augment al 620, l’altre línia de bus que fa el trajecte Ripollet – Barcelona, en aquest cas passant per Montcada. Si mirem les xifres d’aquestes dues línies, i sense tenir en compte altres que connecten amb Barcelona com el bus nit N62 o el 621 que va fins als polígons industrials de Barberà, s’observa que en els últims anys l’augment de viatgers que van en bus a Barcelona supera les 100.000 persones i si tot continua com indiquen les dades de viatgers fins al setembre enguany la xifra de viatgers superarà per primera vegada el milió.
.
.
Calen millores per no morir d’èxit
Aquest creixement d’usuaris a l’E4 ha provocat que augmentin també els problemes per excés d’afluència al servei. A les hores punta és habitual haver de viatjar de peu perquè no hi ha seients per tothom, de mitjana ho fan unes 15 persones, i inclús hi ha vegades que l’autobús no pot aturar-se a les parades perquè ja no hi cap més gent. Quan hi ha més problemes és de 7 a 9h, malgrat que ja passa un bus cada 10 minuts i enguany s’han registrat problemes greus d’alta ocupació també al mes d’agost, per la reducció d’expedicions.
Sembla urgent donar solució a aquests problemes per tal de no desincentivar ara l’ús del transport públic. Els usuaris demanen més freqüència o vehicles més grans a les hores punta però també que les primeres sortides siguin abans de les 6h per poder arribar a treballar i que els festius, vacances i ponts no es redueixi tant el servei. El govern local ho sap, caldrà veure si hi posa remei la Generalitat.
.
.
.