Es debat al ple sobre el Quart Cinturó i s’aprova una moció de rebuig

El text es va aprovar amb els vots de Decidim i el regidor Eugeni Montanuy
“Hem de continuar fent carreteres d’alta capacitat en lloc d’apostar pel transport públic?”, es preguntava el regidor de Decidim, Fran Sànchez, durant el debat sobre la moció de rebuig al Quart Cinturó que el seu grup va presentar al ple de febrer. Seguia assegurant que el que “s’hi amaga” darrera del projecte “és un interès per ocupar els terrenys lliures que quedin al seu costat amb el desenvolupament urbanístic per disposar de més sòl industrial”.
Al davant hi va trobar diversos defensors del projecte. El regidor Josep Gabarra va titllar el plantejament de la moció de “romanticista i bucòlic” i va defensar que cal descongestionar l’AP7. El regidor de Ciutadans, FJ Tapia, va apuntar que en clau local “afavoreix la mobilitat dels veïns i l’atracció empresarial”. Des del PSC, Ramon Martos, va defensar que és una infraestructura “molt necessària” com assenyalen els alcaldes de Sabadell, Terrassa i Castellar i va recordar que “vivim a l’àrea Metropolitana, no a Berga”.
Van quedar clar els dos plantejaments i, com passa a altres municipis de l’entorn, que el projecte provoca divisió. La moció es va aprovar per poc, amb els vots de Decidim i Montanuy i el vot contrari de tota la resta. El text rebutja la construcció de la via i demana la redacció d’un pla Urbanístic dels espais de protecció especial del Vallès i un Pla sectorial Agrari específic. També s’adhereix a la campanya “No al Quart Cinturó, Sí al transport públic” que només tres dies després del ple va mobilitzar a més de 4.000 persones en una manifestació a Sabadell. L’acte va recordar els que es van viure als anys 90 quan van començar les propostes contra la carretera amb el lema ‘Quitrà o vida’.