Es posa en marxa una targeta i una app de fidelització al comerç local

L’Ajuntament ha presentat aquesta setmana la Targeta Més Comerç. Una nova eina que posa a disposició del comerç local per tal que puguin fidelitzar els clients. Es tracta d’una targeta vinculada a una aplicació de mòbil que permetrà als compradors acumular punts o euros que podran bescanviar després en el mateix comerç. També podrà accedir a ofertes especials i descomptes directes. La regidora de comerç, Meritxell Caler, va explicar en la presentació que es tracta “d’una eina molt potent”, que demostra que el govern segueix amb la seva “aposta pel comerç local”. Va destacar també que la targeta ajudarà “a fidelitzar els clients i també a crear un sentiment de pertinença al municipi”. És l’Ajuntament qui ha assumit el cost de la plataforma, l’aplicació i les targetes, uns 6.050 euros anuals en un contracte de dos anys amb l’empresa Moneder, que és l’encarregada entre d’altres de la targeta VIBA de Barcelona. La intenció és que més endavant se’n puguin fer càrrec del cost del servei els mateixos botiguers participants. Fins ara ja s’han adherit a la targeta prop d’una trentena. Hi ha 18 que formen part de la UCR, que és de moment la única entitat participant, i altres 10 que no estan associats a cap entitat. S’han fet sessions formatives i s’ha parlat també amb els paradistes del Mercat, el Gremi d’Instal·ladors i el d’Hostaleria perquè s’hi sumin. En alguns casos prefereixen esperar per veure com funciona i si l’operativa els hi encaixa en les seves maneres de fer.
Els propers dos dimecres s’instal·larà una carpa informativa a la Plaça Pere Quart de 10 a 14h aprofitant el Mercat Setmanal. Allà es podrà aconseguir la targeta, que és gratuïta. També és possible registrar-se directament des de l’aplicació ‘Targeta Més’. Només cal descarregar-la, hi ha l’enllaç a la pàgina web municipal i omplir les dades. També es pot fer a través del web https://moneder.cat/intranet/. Un cop registrats, els clients es podran identificar a les botigues amb la targeta física però també amb el nom i número de telèfon o DNI i inclús escanejant amb la aplicació el codi de la compra.
.

.
Avantatges pels clients i pels botiguers
La targeta Més Comerç ofereix avantatges als clients que confiïn en el comerç local. Els que la tinguin gaudiran de descomptes directes en els comerços adherits, que estaran identificats amb un adhesiu visible a la porta o l’aparador. Per cada compra, els clients acumularan euros o punts que podran utilitzar en els mateixos comerços on els han obtingut. De moment els punts no es podran bescanviar en una altra botiga. El que sí que es podrà fer és cedir els punts o els euros acumulats a altres usuaris de la targeta. A més d’aquests beneficis, a través de l’aplicació també es podrà optar a sortejos, ofertes i promocions especials. Però els avantatges no seran només pels compradors. Els botiguers que hi participin tindran accés a una plataforma de gestió de dades que va més enllà de la promoció d’ofertes. Podran identificar els seus clients, elaborar estadístiques de venda i també publicar promocions per a tots els usuaris o només pels seus clients. I aquí és on s’obren més avantatges ja que també podran envair butlletins o missatges personalitzats als compradors. Per exemple recordatoris o felicitacions per l’aniversari. Tot plegat uns missatges directes o alertes que els usuaris podran desconnectar, si ho volen, de manera total o selectiva.
.
.

.
Avantatges pels clients i pels botiguers
La targeta Més Comerç ofereix avantatges als clients que confiïn en el comerç local. Els que la tinguin gaudiran de descomptes directes en els comerços adherits, que estaran identificats amb un adhesiu visible a la porta o l’aparador. Per cada compra, els clients acumularan euros o punts que podran utilitzar en els mateixos comerços on els han obtingut. De moment els punts no es podran bescanviar en una altra botiga. El que sí que es podrà fer és cedir els punts o els euros acumulats a altres usuaris de la targeta. A més d’aquests beneficis, a través de l’aplicació també es podrà optar a sortejos, ofertes i promocions especials. Però els avantatges no seran només pels compradors. Els botiguers que hi participin tindran accés a una plataforma de gestió de dades que va més enllà de la promoció d’ofertes. Podran identificar els seus clients, elaborar estadístiques de venda i també publicar promocions per a tots els usuaris o només pels seus clients. I aquí és on s’obren més avantatges ja que també podran envair butlletins o missatges personalitzats als compradors. Per exemple recordatoris o felicitacions per l’aniversari. Tot plegat uns missatges directes o alertes que els usuaris podran desconnectar, si ho volen, de manera total o selectiva.
.
.
Podria créixer i ser una targeta de ciutat
Només s’acaba de presentar i caldrà veure com funciona i quina és la resposta entre els veïns i els comerciants però la plataforma i l’aplicació “permeten anar més enllà”, expliquen des de l’Ajuntament. “Es podria convertir en una targeta de ciutat”, va afirmar Caler. Superar l’àmbit comercial i que es pogués utilitzar també per serveis públics i activitats municipals. Es podrien acumular punts amb els cursos del Centre Cultural, amb les visites a la deixalleria o “es podria arribar a utilitzar pel porta a porta”. De moment només són idees. No hi ha res concret més enllà de la intenció. Una intenció de promoció que també aprofitarà la Festa Major. La targeta Més Comerç serà visible al Mercat de Vinya i qui la tingui o se la faci “gaudirà d’avantatges”. No s’ha concretat res més. S’ha anunciat que s’instal·larà una carpa informativa al carrer Afores per fer-ne difusió i donar a conèixer la iniciativa entre els veïns.
.
Podria créixer i ser una targeta de ciutat
Només s’acaba de presentar i caldrà veure com funciona i quina és la resposta entre els veïns i els comerciants però la plataforma i l’aplicació “permeten anar més enllà”, expliquen des de l’Ajuntament. “Es podria convertir en una targeta de ciutat”, va afirmar Caler. Superar l’àmbit comercial i que es pogués utilitzar també per serveis públics i activitats municipals. Es podrien acumular punts amb els cursos del Centre Cultural, amb les visites a la deixalleria o “es podria arribar a utilitzar pel porta a porta”. De moment només són idees. No hi ha res concret més enllà de la intenció. Una intenció de promoció que també aprofitarà la Festa Major. La targeta Més Comerç serà visible al Mercat de Vinya i qui la tingui o se la faci “gaudirà d’avantatges”. No s’ha concretat res més. S’ha anunciat que s’instal·larà una carpa informativa al carrer Afores per fer-ne difusió i donar a conèixer la iniciativa entre els veïns.
.