Fem 40 anys: Sent fidels, pròxims i compromesos amb el bon periodisme

Aquesta setmana l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) de Catalunya llança la campanya “Mitjans de proximitat, periodisme d’alta fidelitat”. Ho fa amb motiu del seu 25è aniversari i nosaltres com a membres de l’AMIC ens afegim a la felicitació, la celebració i també a la reivindicació.
En la presentació de la campanya el president de l’AMIC, Ramon Grau, explica el lema assegurant que sempre han estat “fidels als mitjans de proximitat professionals i de qualitat, propers a la gent i compromesos amb el bon periodisme”. Uns adjectius que defineixen molt bé als mitjans, que com nosaltres, seguim lluitant cada dia per informar i explicar als veïns tot allò que passa al municipi.
Una tasca que cal reivindicar també cada dia. Perquè l’existència dels mitjans de proximitat permet als veïns accedir a una informació amb context, contrastada, treballada amb honestedat i professionalitat a la qual no tindria accés de cap altra manera.
Un valor afegit que és clau per evitar la desinformació, la saturació i el soroll. Que permet fer comunitat i tenir accés a notícies d’interès malgrat que no generin interaccions o tràfic a les xarxes socials.
L’Associació Ràdio Ripollet, editora de la Revista de Ripollet, portem 14 anys com a socis de l’AMIC, un projecte col·lectiu i compartit que celebrem i que dona força a les més de 500 capçaleres associades entre mitjans digitals i en paper que la integren.