J. Parralejo: ‘El principal problema que té Ripollet és la seva manca d’espai físic’

En Juan Parralejo té 56 anys. És llicenciat en Geografia, amb un postgrau en Política i Govern. És l’actual alcalde des del 2011 i viu al barri de Can Clos en un pis de propietat. Torna a encapçalar la llista del PSC que a les darreres municipals va rebre 3.297 vots, la més votada al municipi, obtenint un total de 7 regidors.
Quin és el principal problema de Ripollet?
Crec que el principal problema de Ripollet és la seva manca d’espai físic degut al límit de terme municipal. Això ens impedeix créixer industrial i econòmicament.
Quines són les inversions més urgents que cal fer al municipi? En aquests moments el més important és consensuar amb les entitats quines són les inversions que hauríem de fer per millorar o ampliar els espais de cultura i esports. És l’espai on es desenvolupa pràcticament la majoria de l’activitat a Ripollet i és aquí on necessitem disposar d’espais on poder expandir l’activitat que es duu a terme al municipi.
Quines són les seves propostes en matèria d’acció social?
Les nostres propostes en temes d’acció social passen per continuar incrementant la dotació econòmica que es destina a Serveis Socials. Però també continuarem amb el programa contra la pobresa energètica i, a més, continuarem fent les obres municipals amb els aturats del poble. El nostre objectiu també és intentar que vingui el màxim d’empreses possibles per tal de crear riquesa i llocs de treball.
A la llista que presenteu hi ha poca renovació, de fet dels vuit primers, sis ja han estat regidors. Li cal més temps al mateix equip?
Jo crec que sí que fem renovació. La nostra llista és una llista totalment paritària i renovada al 50%. Dels set regidors que som actualment, dos són regidors nous i això suposa un percentatge important. Nosaltres no hem hagut de fer grans revolucions a la candidatura, perquè cada quatre anys anem renovant dues o tres persones de l’equip de govern. L’experiència no s’ha de deixar de banda.
Com afrontarà les possibilitats de pacte? CiU serà soci preferent?
Si haguéssim de pactar, l’única condició per a nosaltres és que amb aquells que haguéssim de pactar anteposessin els interessos de Ripollet davant de tot. En cap cas pactarem amb Plataforma per Catalunya.
Respongui amb un sí o un no
Renda garantida? Sí.
Dació en pagament? Sí.
Limitació de mandats? Sí. Jo faria dos mandats, de cinc o sis anys, com a França o Itàlia.
Posi nota de l’1 al 10
Riu Ripoll? 6.
Neteja dels carrers? 7.
Aparcament? 7.
Complirà els 4 anys de legislatura? Si no està al govern també?
Si tinc la sort de continuar essent alcalde, el meu compromís és treballar fins al final, com sempre he fet. I si no estigués al govern, també els compliré.
Encara no tenim tren, hospital, el soterrament de l’autopista… Per què?
Són projectes que ha de fer l’administració autonòmica, i la Generalitat està pràcticament en fallida.
Per què cal visitar Ripollet?
Perquè té una gran riquesa que és la seva societat civil i les seves entitats. Tot i estar envoltat de grans ciutats, ha tingut l’encert i la capacitat de conservar l’esperit de poble.
Quants alumnes començaran l’ESO el proper curs?
En total faran l’ESO 850. Resposta correcta: 450 faran 1r. El total serà més de 1.400.