La comissió demana més detalls de dues de les opcions de soterrament
La comissió pel soterrament va valorar, el passat dimecres, les alternatives per a la integració urbana de la C-58 que ha fet arribar la Generalitat. En la reunió es van analitzar les sis solucions i la comissió referma per unanimitat la seva aposta per les tres opcions de soterrament.
La solució ideal seria l’opció 6 que suposa un soterrament total, des d’abans del Riu Sec fins a la Font del Petricó. Però és també la més cara, l’estudi parla de 145 milions d’euros i apunta que també és “extremadament complexa” ja que caldria fer passar l’autopista per sota del Riu Sec.
Imatge virtual de l’opció 6 – Clica a la imatge per veure-la més gran
Dues opcions de soterrament “factibles”
Davant les dificultats i el cost de l’opció 6, la comissió ha decidit enviar una carta a la Generalitat demanant que desenvolupin les opcions 4 i 5. Es tracta de dues opcions molt similars, ambdues suposen soterrar des dels pisos més afectats fins la Font del Petricó. Tindrien un cost d’entre 45,5 i 60M€ depenent de si es fan o no en fases.
Imatge virtual de l’opció 4 – Mou el cursos per veure com canviaria l’autopista
La diferència entre aquestes dues propostes és la velocitat màxima possible en el tram soterrat. En l’opció 4 seria de 80km/h i el sostre estaria sempre a l’alçada del carrer mentre que en la 5 el soterrament té menys pendent per poder arribar als 100km/h i això obliga a que un petit tram del sostre, al costat del pis més pròxim a la C-58, hagi d’estar aixecat dos metres.
Imatge virtual de l’opció 5 – Al cercle es pot veure l’únic canvi visible respecte a l’opció 4. Clica a la imatge per ampliar-la.
Són opcions “factibles” que han convençut a tots els membres de la Comissió però cal més informació perquè el mateix estudi les qualifica de “molt complexes” i assenyala que “l’alta dificultat d’execució” i “els riscos geotècnics” poden modificar “significativament” la seva valoració.
Les opcions descartades
L’informe de la Generalitat donava tres solucions parcials a l’impacte de l’autopista. Algunes d’aquestes opcions recordaven a propostes ja fetes molts anys enrere.
Interactiu amb informació de les tres propostes descartades. Pots ampliar i clicant en els números veure més detalls i fotografies de les opcions.