La companyia Bratislava porta al Teatre l’opereta còmica ‘Oh my God Barcelona!’

El primer espectacle de la programació d’aquesta temporada al Teatre Auditori del Mercat Vell serà l’aplaudida i divertida ‘Oh my god Barcelona!’, una adaptació catalana de ‘La vie parisienne’, de Jacques Offenbach, signada per la companyia Bratislava i que es va estrenar al Círcol Maldà.
L’obra va d’un espavilat barceloní que decideix fer-se passar per guia per tal d’endur-se a casa seva una turista adinerada. Enganys, disfresses i embolics de faldilles en una ciutat cada vegada més dedicada a enlluernar el visitant estranger. Tot plegat un vodevil còmic interpretat per sis joves actors-músics-cantants.
Una molt bona proposta de teatre musical que obrirà la temporada aquest divendres a partir de les 21h, entrades a 16 euros, amb l’objectiu de provocar rialles entre el públic.
El següent espectacle serà el divendres 4 de novembre amb el conegut ‘Un tramvia anomenat desig’ de Tenesse Williams.
.
.
Crítica de Teatre
OH MY GOD BARCELONA! – Dir.: Mònica Bofill – Cia. Bratislava
La companyia Bratislava es va donar a conèixer amb el seu celebrat muntatge de la opereta “La Gran Duquessa de Gerolstein” de Jacques Offenbach. Doncs li deuen haver agafat gustet a l’autor de “El contes de Hoffman”, ja que en el seu segon espectacle musical han decidit adaptar la seva òpera bufa, “La vie parisienne”, tot traspassant l’acció del Paris del segle XIX a la Barcelona del segle XXI. Un procés doncs que ha implicat readaptar les cançons i de pas eliminar-ne algunes. També la dramatúrgia ha estat depurada, i han enfocat les situacions entorn el boom turístic que viu la ciutat comtal, a partir de les peripècies d’un parell de turistes anglesos que són víctimes d’alguns enganys per part dels locals. Per tant, l’obra està lluny de mostrar el turisme com un problema (com sembla que diuen algunes enquestes recents) i fer una denúncia crítica del turisme de masses, sinó més aviat, el plantejament sembla enllaçar amb una certa tradició picaresca profundament mediterrània, tot i que els turistes també puguin semblar a priori una mica esnobs. L’obra es una comèdia molt graciosa i entretinguda, que fa un ús molt divertit dels objectes i els petits elements que s’utilitzen com a escenografia (almenys tal com jo recordo haver-la vist en el reduït espai del Círcol Maldà on es va estrenar). I té el mèrit de comptar amb uns joves intèrprets que no sols canten i interpreten molt bé, si no que si convé, poden també interpretar la música, tocant diversos instruments. L’espectacle desborda entusiasme, ritme i sentit de l’humor. Es un petit gran divertiment molt gratificant e imaginatiu.
Joana Raja
.
Joana Raja
.