La Defensora de la Ciutadania atén a 133 persones el primer any
La primera memòria de Núria Blasco com a Defensora de la Ciutadania està molt marcada per la pandèmia. Com ella mateixa va explicar al ple d’abril les mesures per lluitar contra la COVID van reduir dràsticament el ritme de visites i ha impedit que pogués fer les entrevistes que tenia previstes amb les entitats. Els efectes de l’anormalitat viscuda també és ben present en el recull de queixes, atencions i visites rebudes.
Com és habitual la majoria de les 133 atencions fetes durant el 2020 han tingut relació amb la Policia Local i Serveis Socials. Aquest cop s’han afegit queixes per incompliments de mesures anti-COVID o infraccions imposades i manca de resposta o solucions per part de Serveis Socials en necessitats sorgides per l’actual situació.
Blasco, com els seus antecessors, també ha hagut de derivar moltes consultes a les finestretes competents d’altres administracions o serveis i per la seva condició d’advocada també ha prestat un servei d’orientació jurídica a molts veïns.
En el recull d’expedients del 2020 hi ha conflictes molt localitzats com les molèsties del pipican del carrer Balmes que han quedat sense resposta de l’Ajuntament; les que generaven els qui jugaven a pilota a la plaça de l’Inem que ha comportat la petició que es prohibeixi allà aquesta pràctica; el conflicte resol pel sorteig d’un pernil, o la queixa de veïns pròxims a l’església pel soroll de campanes que segueix en tràmit.
Destaquen, però, les consultes i queixes relacionades amb temes com l’habitatge que han portat a la Defensora a demanar a l’Ajuntament que creï una bossa de lloguer social per a les persones que estan pendents de desnonament. També va fer tràmits amb el SEPE i l’Ajuntament per agilitzar l’atenció a la ciutadania en assumptes relacionats amb l’ocupació i va tractar queixes relacionades amb reparació de voreres, aparcaments, guals i accessibilitat.
La Defensora agraeix la feina a l’administratiu que treballa amb ella, Francisco Rubio, i reclama més recursos per poder millorar el servei que ofereixen. Tots els portaveus del ple van agrair-li a ella la tasca feta i l’alcalde va afegir que prenen nota d’aquells temes que no han respòs en els terminis fixats.