La Defensora de la Ciutadania obre l’atenció als veïns el dilluns vinent

El servei de la Defensora de la Ciutadania obrirà novament les seves portes el pròxim dilluns dia 20. Serà l’estrena en el càrrec de la Núria Blasco, l’advocada que agafa el relleu de Maria Jesús Garcia com a Defensora de la Ciutadania. Ho fa amb la intenció de “continuar amb el ja hi havia, el camí iniciat per la Maria Jesús Garcia, que va fer molt bona feina”, ha explicat Blasco en la presentació del servei.
Malgrat la línea continuista sí que hi ha canvis pel que fa a l’atenció als veïns. La Defensora deixa de ser itinerant, atendrà sempre al Centre Cultural. Seguiran sent cinc hores setmanals però les farà els dilluns en horari de tarda, de les 18.30 a les 20.30h i els dijous en horari de matí, de les 9 a les 12h. També es manté la necessitat de demanar cita prèvia per tal de poder organitzar bé la feina i no provocar esperes. Per reunir-se amb la Defensora caldrà demanar cita a l’OAC, per telèfon al 93.504.60.00 o a través del correu defensora@ripollet.cat.
Blasco té la intenció de “desmitificar que reclamar no val per a res” i vol posar a l’abast dels veïns la seva experiència en el món del dret i el seu coneixement del funcionament de l’administració pública. L’alcalde, JM Osuna, ha apuntat precisament que la seva experiència i el seu currículum com advocada es van tenir molt en compte en una elecció per al càrrec “que va ser renyida i disputada perquè, per primera vegada, s’havien presentat cinc candidats”.
Entre les novetats del projecte que ha presentat Blasco per desenvolupar el càrrec hi ha l’atenció conjunta a les entitats. “La meva idea, després caldrà veure si funciona o no, és fer una primera trobada de presentació amb les entitats i després també poder fer reunions per tractar temes concrets amb elles o en trobades per sectors”, explica Blasco, “l’objectiu és afavorir la col·laboració i la resolució dels problemes que hi pugui haver de forma conjunta”.