La Generalitat proposarà una nova solució “mixta” per a l’autopista

Després d’una visita a la C-58 el director general d’infraestructures de mobilitat, David Prat, es va comprometre a presentar una proposta que superi les dificultats tècniques del soterrament.
Nou capítol, l’enèsim, en la cerca d’una solució a l’impacte de la C-58. La Generalitat farà una nova proposta, diferent a les sis que va plantejar al novembre de 2020. El compromís arriba dos anys després que des de Ripollet es respongués a aquest document de solucions demanant avançar en les tres propostes de soterrament. L’ha fet el director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, David Prat, durant la visita que va fer a l’autopista el passat dimecres 23. Després de veure la problemàtica des de la passarel·la de vianants es va reunir amb l’alcalde, personal tècnic, membres del Fòrum soterrem l’autopista i representants de diversos partits polítics locals amb i sense representació al ple (PSC, ERC, Junts i PP). Allà, segons informa l’Ajuntament, Prat va manifestar “que volen que l’autopista deixi de ser un punt negre al Vallès, a nivell de mobilitat i de contaminació” i va anunciar que proposarà una nova solució, la setena, que permeti superar problemes tècnics com les aigües freàtiques i ampliï també les possibilitats d’execució, ja que les opcions plantejades fins ara són difícils i cares.
Només va avançar alguns detalls d’aquesta nova proposta que seria una solució “mixta” i que consistiria en rebaixar una de les calçades. Es recupera així una proposta que ja va estar sobre la taula fa més de 12 anys, que va ser rebutjada pels veïns i va dividir la comissió local que tractava el tema.
Ara s’esperarà a conèixer la proposta amb detall i un cop incorporada al dossier amb les altres sis solucions plantejades al 2020 es tornarà a debatre quina resposta es dona des de Ripollet.
Tant l’Ajuntament com el Fòrum agraeixen que el director general visités l’autopista i valoren “l’actitud dialogant i les ganes de solucionar un problema que ja esdevé endèmic”. Però des del Fòrum no amaguen que el rebaix no agrada, recorden que ja va ser rebutjat i insisteixen que no acceptaran cap solució que “no minvi tots els impactes que l’autopista té al seu pas per Ripollet”.
Una nova opció sense soterrar
Al setena proposta s’afegirà a les sis que la Generalitat va fer al 2020. De les sis tres contemplaven soterrar tot el tram de l’autopista o només el que està més a prop dels edificis. Eren propostes que el mateix informe tècnic advertia que serien difícils d’executar. La més ambiciosa la qualificava “d’extremadament complexa” i les dues que des de Ripollet es van demanar explorar de “molt complexes” i amb una “alta dificultat d’execució” pels riscos geotècnics. Les altres tres eren posar un cobriment o pantalles. Ara s’afegirà una de nova, que podria incloure una part de rebaix de la cota de calçada.
Fotografies: Ajuntament de Ripollet