La línia de l’Exprés E4 guanya 26.800 viatgers més durant l’any 2017
Es fomenta el transport públic però no s’amplien les freqüències i no es soluciona la massificació. Els usuaris augmenten i els problemes s’agreugen. La línia de bus amb més usuaris locals és l’Exprés a Barcelona, l’E4. Un servei que cada matí, sobretot de 7 a 9h pateix un problema de massificació que obliga a bona part dels usuaris a viatjar dempeus i deixa inclús gent sense poder pujar. L’any passat van utilitzar aquesta línia 26.818 persones més que en 2016. Malgrat el descens d’usuaris del 620, el nombre de viatgers en bus entre Ripollet i Barcelona va superar l’any passat el milió, 1.026.525 persones. El regidor de mobilitat, Fran Sànchez, coneix els problemes i explica que recentment el Departament de Mobilitat ha rebutjat per manca de pressupost una proposta que hagués permès posar un vehicle més a la línia i augmentar així la freqüència de pas a l’hora punta fins els vuit minuts i 12 la resta del dia. També hi ha sobre la taula la possibilitat de millorar el recorregut del 620 però com la resposta ha estat negativa Sànchez explica que en breu presentaran una moció al ple per tal de buscar el consens polític local i més força a l’hora de reclamar millores. “Pel matí a l’E4 es viuen situacions que no són dignes”, comenta Sànchez.
També van créixer durant el 2017 els usuaris de les dues línies que connecten amb Sabadell. El B2, que també passa per Cerdanyola i Barberà, segueix sent la línia amb més viatgers (825.673) i creix el B5, el directe, però amb una freqüència d’un bus cada dues hores no és gaire atractiu pels usuaris. “La línia del B5 és una línia que hem de potenciar, és encara nova i caldria més freqüència”, explica Sànchez, que malgrat els problemes per millorar el servei es mostra satisfet per l’augment general de viatgers.
.
El 685 creix un 11% l’any passat
La línia 685 que connecta Tiana i Montcada també augmenta el nombre de viatges. El servei, que s’ofereix amb un mini bus, va registrar al 2015 38.488 usuaris però l’any següent va baixar a 37.565. Podia semblar que la línia no era atractiva però durant el 2017 la xifra ha crescut un 11% arribant a registrar 41.787 usuaris. En aquests moments hi ha una expedició cada hora entre les 6 i les 21h i recentment s’hi pot utilitzar també com a bus local a un preu més barat gràcies a la T-10 urbana. “L’augment d’usuaris és molt important per tenir més força per reclamar més freqüència en aquesta línia”, diu Sànchez.
.
.
El 685 creix un 11% l’any passat
La línia 685 que connecta Tiana i Montcada també augmenta el nombre de viatges. El servei, que s’ofereix amb un mini bus, va registrar al 2015 38.488 usuaris però l’any següent va baixar a 37.565. Podia semblar que la línia no era atractiva però durant el 2017 la xifra ha crescut un 11% arribant a registrar 41.787 usuaris. En aquests moments hi ha una expedició cada hora entre les 6 i les 21h i recentment s’hi pot utilitzar també com a bus local a un preu més barat gràcies a la T-10 urbana. “L’augment d’usuaris és molt important per tenir més força per reclamar més freqüència en aquesta línia”, diu Sànchez.
.