La Plataforma de la Sanitat Pública denuncia els canvis constants de personal al CAP I
Des del dijous passat els membres de la Plataforma per la Sanitat Pública estan fent torns davant el CAP I per denunciar els canvis constants de metges i la pèrdua de personal que pateix l’equipament.
Expliquen que des del 2011 s’han perdut a Ripollet 19 professionals i més enllà de les retallades, que han colpejat tots els ambulatoris, “a Ripollet es dóna una peculiaritat i hem passat d’un CAP que fa deu anys tenia uns metges i una plantilla amb gent molt integrada i ganes de treballar a un ambulatori que des de fa uns set anys cada vegada va pitjor”, explica la portaveu de la Plataforma Imma Prat, i afegeix “en els últims dos mesos han plegat tres metges, només queda una doctora de personal fix i la gent que arriba nova com es troba amb un ambient de treball poc agradable, quan poden marxen”.
Aquests canvis provoquen “un problema de mala praxis ja que a l’atenció primària és prioritària la continuïtat”.
Des de la Plataforma expliquen que fa anys que demanen reunions amb els responsables per tal que arreglin aquesta situació però no s’ha fet res.
Apunten que la inestabilitat afecta directament al servei que es presta a l’equipament que presenta problemes habitualment amb les aglomeracions i les cues. Prat comenta que “els usuaris es queixen fins i tot del temps que han d’esperar per poder demanar cita”, una prova evident de la manca de personal. Així que han decidit implicar als veïns i usuaris de l’ambulatori i durant aquesta setmana han fet torns a la porta per donar a conèixer la problemàtica i també per passar un qüestionari als usuaris on pregunten si habitualment els hi visita el mateix metge i infermer, quan temps han trigat en rebre cita per la visita i si perceben que l’atenció ha empitjorat.
.
.