Ajuda'ns a poder seguir fent la Revista de Ripollet. Oferim un mitjà gratuït però fer informació local no és gratis. Si pots, col·labora.
Presentació de la campanya // DR
Amb solemnitat, a la sala de plens, i acompanyat de regidors i tècnics l’alcalde, Juan Parralejo, va presentar a la premsa el passat dilluns 22 la campanya ‘A Ripollet joc nét’. Una eina transversal que vol respondre a la “preocupació ciutadana a l’entorn de la neteja a la via pública”. Una preocupació que és habitual en qualsevol conversa entre veïns, que es fa evident a les pàgines de participació d’aquesta mateixa publicació, que és motiu de crítica política per part de l’oposició i que, entre d’altres, va portar a l’entitat Mamicria a recollir 670 signatures contra les caques de gos i la brutícia al carrer abans de les vacances d’estiu. Un problema evident, complex i que ara es vol solucionar a través d’una acció transversal que busca “sensibilitzar, educar i actuar”.
Conscienciar als veïns
La campanya inclou diverses accions, les més visibles són les que tenen a veure amb la conscienciació ciutadana. Cartells i anuncis dedicats als propietaris de gossos, a aquells que deixen residus fora de contenidors i papereres i que volen transmetre un missatge: “A casa nostra juguem net. Al nostre poble també” recordant que les multes pels comportaments incívics poden arribar als 450 euros.
Una altra activitat prevista per fer visible els comportaments incívics serà una exposició fotogràfica que preparen els membres d’Acció Fotogràfica.
A més també s’han previst activitats amb escolars, per als més menuts un taller de manualitats per fer contenidors i als alumnes de secundària se’ls hi demanaran propostes per fer la ciutat més sostenible.
Actuació a punts concrets
La campanya es fa al marge de la concessió de recollida d’escombraries i neteja viària, “perquè el contracte és molt rígid i permet pocs canvis”, argumentava Parralejo, però inclou el reforç de l’activitat a través d’altres formes de contractació.
Des del passat mes de juny i de moment fins aquest octubre l’Ajuntament ha contractat directament a dues persones per a que netegessin per les tardes 28 punts ‘negres’ del municipi. També hi ha una altra persona encarregada en exclusiva de la neteja en el carril bici que dóna la volta al municipi i es dedicaran les hores de prestació substitutòria de condemnes també a aquesta tasca.
Dos cartells de la campanya // DR
En col·laboració amb el Gremi d’Hostaleria l’Ajuntament ha demanat per escrit als bars i restaurants que tinguin major cura de la neteja en l’espai exterior dels locals i les terrasses i per solucionar la brutícia que genera els dimecres el mercat setmanal lliurarà bosses d’escombraries marcades als paradistes perquè es responsabilitzin dels residus que genera la seva activitat. Un altre problema concret és la bustiada massiva de publicitat mal feta, l’enganxada de cartells al mobiliari urbà o la publicitat als parabrises dels cotxes. Per evitar-ho s’ha contactat amb les entitats locals informant de l’existència d’espais exclusius per a la instal·lació de cartells arreu del municipi i s’ha informat també a les empreses que fan malament la publicitat per a que la retirin. Fins ara, però, “s’ha multat, però poc, quan es fa es perquè són reincidents”.
Sancions i denúncies
La intenció de la campanya és fer corresponsables els ciutadans de l’estat dels carrers, parcs i l’espai públic en general i per això des de l’Ajuntament consideren que ha arribat l’hora que “es visibilitzin les conseqüències”, afirmava Parralejo que explicava per exemple que “no hi ha excusa per deixar mobles al costat del contenidor quan no toca, perquè hi ha un servei gratuït de recollida i només cal fer una trucada”.
Així que amb la voluntat de perseguir les accions incíviques s’inicia una campanya especial de vigilància per part de la Policia Local dedicada a informar i sancionar amb especial atenció als parcs, els contenidors i els propietaris de gossos. “Una acció, fins i tot, amb agents de paisà per poder agafar als que ho fan malament”, concretava l’alcalde i que es complementarà amb un nou espai de suggeriments i denúncia a la web municipal, amb el qual es vol que els ciutadans facin arribar les queixes i alertin també dels comportaments inadequats dels seus veïns, “i si cal que sigui anònim per a que funcioni ho serà”, apuntava Parralejo.
Tot plegat, una campanya que anuncien s’anirà adaptant per tal d’aconseguir un Ripollet més nét.
Aquesta pàgina utilitza galetes ('cookies'). Si continua navegant dóna el seu consentiment i accepta la nostra política de galetes, clica aquí per a més informació.plugin cookies