L’Associació d’Espectadors reuneix els dolents de Shakespeare al Teatre Auditori

Humor, drama i interpretació es donen la mà en l’espectacle que l’actor Manel Barceló interpretarà al Teatre Auditori. Humor perquè disecciona els malvats de Shakespeare rient, es riu dels dolent. Drama perquè suposa un passeig per la producció literària de l’autor anglès amb personatges com Hamlet, Otel·lo o Macbeth. I finalment interpretació perquè Barceló fa un exercici escènic de gran alçada que suposa una fita en la seva llarga carrera. Barceló, potser conegut per molts per les seves aparicions a les series ‘Gran Nord’, ‘El cor de la ciutat’ o ‘Laberint d’ombres’, és un actor amb una trajectòria important de teatre i de cinema i que fa una gran exhibició de dots interpretatives en aquesta proposta.
L’obra començarà a les 22h i l’entrada té un preu de 16 euros.
CRITICA DE TEATRE
ELS DOLENTS DE SHAKESPEARE
Autor: Steven Berkhoff Director: Ramon Simó
L’actor anglès Steven Berkhoff va estar representant aquesta personalíssima visió dels malvats que apareixen a l’obra de William Shakespeare durant molts anys. És una peça que representa un autèntic “tour de force” interpretatiu, ja que només hi ha un únic actor a escena. Nosaltres podrem gaudir de la gegantina i superba actuació de Manel Barceló, que ens ha portat el text als espectadors catalans, aconseguint una de les grans fites de la seva carrera, ja de per sí, notabilíssima. L’escenari despullat s’anirà omplint amb varies dotzenes de personatges, en un joc magistral on ara Barcelò és Iago, Otel·lo, Macbeth, Ricard III, Hamlet, Coriolà, etc, per passar a ser un actor britànic (ell no fa de Barceló), ja que s’han respectat les connexions britàniques del text original, per exemple, la divertida mirada sobre els crítics teatrals i també sobre alguns actors que han interpretat aquests personatges. Barceló es un prodigi que es desdobla en qüestió de segons d’un personatge a l’altre, jugant amb la veu, el gest, la mirada i la gran capacitat física que desplega. És un espectacle divertit i sorneguer, que apunta algunes idees originals (va ser Hamlet un “psyco killer” avançat al temps?) i a la vegada constitueix un merescut homenatge al món del teatre i a l’art dels qui s’hi dediquen. També té un caràcter molt didàctic. Pot ser que no hagueu vist ni llegit mai cap obra de Shakespeare, però després de veure aquest muntatge que es representa avui a Ripollet, sortireu amb una idea molt ajustada i profunda del seu univers teatral.
Joana Raja