L’auditoria promesa per Decidim quedarà en una anàlisi organitzativa dels patronats

Un dels punts destacats del programa electoral de Decidim a les municipals de 2015 era “la realització d’una auditoria econòmica a l’Ajuntament i els patronats”. Un compromís que era una prioritat i que ja com a govern van anunciar que seria una de les seves primeres mesures. Però no va ser així. I no només encara està pendent la realització de l’auditoria sinó que en aquest temps també ha canviat la forma de la pròpia auditoria.
En el balanç dels cent primers dies el govern es refermava en la idea de fer “una auditoria de comptes” i afirmava que ja estaven redactant el plec de condicions d’una auditoria que “no només” havia de ser “a nivell financer sinó també de gestió”. Sis mesos després en la presentació del pressupost de 2016 la tinent d’alcalde, Pilar Castillejo, va anunciar que s’hi destinarien 26.500 euros a la realització d’una auditoria de gestió. I va explicar que l’auditoria no seria econòmica perquè havien trobat “un Ajuntament sanejat”. Això era al febrer de l’any passat i l’auditoria s’havia de licitar “ben aviat”. Un any després encara no s’ha fet i tampoc hi ha data per fer-la.
Preguntats per la situació actual des de l’Ajuntament han explicat que es farà “al llarg d’aquest any” i que serà una “auditoria organitzativa dels patronats”. És a dir, serà una auditoria de gestió per tal d’estudiar com es poden optimitzar recursos i s’analitzaran els procediments actuals als tres patronats (PMC, PMO i PAME) per veure si és millor, per exemple, centralitzar algunes tasques. El pressupost per fer-la és de 21.780 euros i no s’espera que es pugui aplicar el resultat fins el 2018.
.
.