Lázaro Ortega (CC Ripollet) està creuant els Estats Units en bicicleta

Lázaro Ortega ha començat l’aventura de la seva vida. Aquest aficionat al ciclisme i simpatitzant del Club Ciclista Ripollet està recorrent de costa a costa els Estats Units en una prestigiosa prova molt similar a una ciclomarató, la Trans America Bike Race.
Un cop jubilat, un bon dia va rebre la trucada d’un amic i company de bicicleta, José Verdaguer. La trucada era per convidar-lo a fer la Trans America Bike Race: “Li vaig demanar que m’ho deixés pensar però aquella mateixa tarda el vaig trucar per dir-li que l’acompanyava”, reconeix Ortega. A partir de gener va començar la preparació per una prova tan dura: “Per entrenar-nos hem fet la volta a Andalusia en 12 dies. La idea era simular-ho el màxim possible”. Però la part prèvia va més enllà del físic. La despesa econòmica és realment alta. Abans d’embarcar-se Ortega es va deixar només 600 euros en tecnologia, mòbil i dos GPS, a més de la inscripció, a prop dels 150 euros i sense comptar el desplaçament i l’estança als Estats Units.
La prova va arrencar el passat dia 2 de juny a Astoria, Oregón, rumb a Yorktown, a les costes de l’Atlàntic. “Hi ha gent que la fa en 18 dies i altres en 115. Tants dies és una bajanada. El més normal és completar-la en 30 o 35 dies. L’any passat van sortir 112 participants però van arribar només una quarantena”, explica el ciclista amateur. Entre 10 i 12 hores de bicicleta amb la idea d’arribar a la meta però gaudint del trajecte: “Podríem acabar la prova entre 30 i 40 dies però no tenim cap objectiu. Per exemple travessarem el Parc de Yellowstone i hem decidit quedar-nos un dia sencer a veure’l. No sé si es guanya o es perd amb aquesta decisió. Però el que tenim clar és que en la vida mai més tornarem allà”.
Aquesta prova es va crear per al bicentenari dels Estats Units amb la idea de recórrer les millors carreteres per anar amb bicicleta. 1.600 quilòmetres pensats per amants del ciclisme. La prova es pot fer en solitari o per parelles. Entre les poques parelles que participaran Ortega i Verdaguer destaquen per ser els participants més grans d’aquesta edició.
A la web de la prova es pot seguir en directe per on van en Lázaro i el Josep.
.
Fotografia de la sortida de la Trans Am Bike Race, extreta de la seva pàgina web
.