L’E4 dobla els viatgers que tenia quanva començar i ja té 1,2 M de validacions
Les dues línies de bus que connecten amb Barcelona van augmentar viatgers en 2023, un any de creixement dels usuaris de bus al municipi
Les xifres confirmen la sensació generalitzada que l’ocupació als vehicles que operen l’E4, la línia de bus exprés que uneix Ripollet i Barcelona, és cada cop major. Tant que s’ha fet habitual que a les hores punta no tothom pugui pujar i que els qui ho aconsegueixen hagin d’anar, majoritàriament, drets i això també en algunes hores vall i inclús en caps de setmana. L’èxit de l’E4 va a més. En 2023 va registrar 1.244.648 validacions, el doble que en 2013, el primer any complet en funcionament de la línia, que van ser 621.067.
Fa anys que es reclamen millores que permetin augmentar la capacitat de forma important perquè la situació, que pateixen amb resignació els usuaris, és cada cop més dolenta. Només entre 2022 i 2023 la línia va créixer un 22%. I, malgrat que per a molts usuaris la línia que va per la carretera fins a Barcelona ha perdut atractiu amb el canvi de recorregut, el 620 també creix gairebé un 40% en validacions. En total les dues línies que uneixen Ripollet i Barcelona van sumar l’any passat més d’1,5 milions de viatgers, xifres rècord que coincideixen amb les bonificacions en les tarifes dels usuaris recurrents i la gratuïtat de Rodalies.
Pel que fa a la connexió per bus amb Sabadell, amb les línies B2 i B5, també augmenta viatgers i aquí els usuaris ripolletencs segueixen reivindicant més freqüència en el B5, el directe, que és el que més creix i una ruta amb menys parades pel B2. En total sumen 901.241 validacions. El bus és també, tot i les dificultats, cada cop una opció més usada pels alumnes que van a l’Autònoma. El 648 ha registrat en 2023 un 24% més validacions que l’any anterior i tot sembla indicar que més freqüència també faria créixer els viatgers.
Evolució de les validacions anuals de les principals línies
De les vuit línies de bus que tenen parada a Ripollet només una va perdre viatgers l’any 2023 respecte al 2022, va ser el 685 de Montcada a Tiana. Una línia operada amb un minibus, que fa uns anys es va voler potenciar perquè funcionés gairebé com un bus urbà, manté una freqüència de només un bus cada hora i això la fa poc atractiva. En 2023 va registrar 36.715 validacions, un 23% menys que l’any anterior.
Dades de validacions facilitades pel Departament de Territori