Les agrupacions d’espectadors posen en valor la implicació dels públics

El passat dissabte 6 d’abril, l’escenari del Teatre Auditori del Mercat Vell es va omplir d’espectacles, experiències i espectadors. I és que, malgrat que no s’hi va representar cap espectacle, l’Associació d’Espectadors del Teatre del Mercat Vell va organitzar una jornada de debat destinada a programadors i gestors d’espais escènics. A l’activitat, es va fer una presentació d’alguns projectes que han estat definits com a “bones pràctiques” i entre els quals es troba el de l’Associació d’Espectadors del Teatre del Mercat Vell. L’encarregat de parlar del projecte va ser el president de l’entitat, Joan Ramon Gordo, que va explicar que “el model associatiu garanteix estabilitat i continuïtat” i va assegurar que “sense els associats no existiríem”. Gordo també va destacar la importància de relacionar-se amb l’economia local i de mantenir col·laboracions amb el teixit associatiu del municipi.
A la presentació de les bones pràctiques també van participar agrupacions com els Amics del Cinema de la Vall de Ribes, el representant de la qual va defensar que “la cultura i els espectadors han d’estar a tot arreu, no només a les grans ciutats”. També hi van participar, entre d’altres agrupacions, membres de l’Associació Cultural El Galliner de Manresa o del Foment de les Arts Escèniques de Menorca, que van coincidir en la importància del paper del públic i de la seva implicació en la programació d’espectacles.
La jornada també va comptar amb una sessió de treball en grup al voltant de les bones pràctiques presentades i la presentació de conclusions.