Les rebaixes d’hivern arriben amb força després d’una campanya de Nadal fluixa

La campanya de rebaixes d’hivern ha donat el seu tret de sortida aquest dilluns, 7 de gener. Des d’aquesta setmana i fins el proper 6 de març els comerços locals oferiran els seus productes en rebaixes.
El diumenge, 13 de gener serà el primer dia festiu del període de rebaixes en el qual els comerços tenen la obertura permesa, segons el calendari del Departament d’Empresa i Ocupació per aquest 2013.
Pel que fa als comerços locals, des de la Unió de Botiguers de Ripollet (UBR) preveuen que les vendes seran d’un 10% menys que l’any passat. Així doncs, l’època de rebaixes és una mica incerta pels comerciants ripolletencs.
Asunción Hernández, de La Boutique, explica que els “primers dies de rebaixes van anar bé” i les encara amb una actitud optimista. No tan optimista es mostra Cristina Darjuan, de Zebra Moda, que explica que els primers dies han estat fluixos i que no sap si es podran recuperar les ventes. Tot i així, espera que el cap de setmana pugin les vendes.
Una campanya de Nadal fluixa
La crisi s’ha deixat notar un any més en la campanya de Nadal, on les vendes han caigut entre un 10 i un 30%, segons la UBR. Tanmateix, expliquen també que en alguns casos la campanya de Nadal ha anat molt millor de les expectatives que s’havien fet alguns comerciants.
En general, els comerços han tingut un augment de les vendes els dies previs a Reis. Asunción Hernández explica que les vendes al Nadal “han sigut més fluixes que l’any passat”, tot i que s’ha anat venent. D’altra banda, Cristina Darjuan comenta que ha estat “el pitjor any” en quant a vendes, i que aquestes “han caigut molt”.