L’exposició ‘50 anys de les riuades’ omple el CIP en la seva inauguració

L’Ajuntament i el Patronat de Cultura van inaugurar, diumenge passat al matí, l’exposició ‘50 anys de les riuades’ al CIP Molí d’en Rata. És el resultat d’un treball realitzat amb l’ajuda i el testimoni de molts veïns, el suport de Ripollet Història Imatge (RHI) i la col·laboració de les empreses Sistemas&Control SL, Fundación Endesa, Baricentro i Agbar Fundació. La comissària de l’exposició, Elena Vilalta, va explicar que l’objectiu és fer entendre “per què es produeixen les riuades, què va passar l’any 62 i quines són les conseqüències”.
Es tracta d’una exposició descriptiva, que contextualitza el lloc i l’època a partir de plafons amb imatge i text. L’acompanyen elements nous: una escenografia que representa l’endemà, plafons audiovisuals amb testimonis que ha recollit RHI, un reportatge audiovisual amb la veu de Joaquín Soler Serrano (locutor de ràdio i periodista de l’època) que recull una sèrie de NODOS i l’enregistrament inèdit del ripolletenc Joan Hernàndez, cedit per la família.
L’alcalde, Juan Parralejo, va assistir acompanyat d’alguns regidors, representants de la Diputació de Barcelona i de les empreses col·laboradores. En el seu discurs, va remarcar la importància “d’homenatjar a les víctimes”. A Ripollet van ser nou morts i tres desapareguts. L’exposició mostra el nom i les fotografies d’alguns d’ells.