Ajuda'ns a poder seguir fent la Revista de Ripollet. Oferim un mitjà gratuït però fer informació local no és gratis. Si pots, col·labora.
Entrada de l’escola Pinetons // RdR
Els escolars de tercer de primària fan entre el passat dia 4 i demà divendres 15 la prova d’avaluació diag-nòstica. Una prova que no determina l’expedient acadèmic i pretén avaluar l’assoliment de la competència comunicativa lingüística i de la competència matemàtica. Es tracta de la primera vegada que es fa aquesta avaluació que ha estat introduïda al sistema educatiu per la LOMCE, la coneguda com a llei Wert i la seva aplicació ha aixecat un moviment important de rebuig en la comunitat educativa. Els mestres l’han d’aplicar però des de les associacions de pares i mares s’han dut a terme accions de protestes i de boicot.
Al nostre municipi s’ha donat difusió al boicot a diverses escoles. Per exemple l’Associació de Famílies de l’Escola Pública dels Pinetons ha mostrat el seu rebuig a través d’un comunicat on demanaven seguir el boicot, no portant els fills a l’escola el dia de la prova. Una postura amb la qual s’oposen, entre d’altres aspectes, al fet que els resultats d’aquestes proves s’utilitzin per fer un rànquing d’escoles i es fomenti la competitivitat entre els centres. Un aspecte molt perjudicial ja que l’avaluació no té en compte “les condicions socioeconòmiques de les famílies”, de manera que titllen el rànquing “d’immoral” i alerten que afavoreix els centres concertats.
En la mateixa línia s’ha pronunciat també l’AMPA de l’Enric Tatché que va organitzar una xerrada informativa amb els pares i ha mostrat tot el seu suport amb aquelles famílies que decidien que els seus fills no fessin les proves. L’acció de rebuig, que també ha arribat a altres centres, s’ha coordinat a través de campanyes com la Xarxa d’escoles insubmises i la Fapac.
Aquesta pàgina utilitza galetes ('cookies'). Si continua navegant dóna el seu consentiment i accepta la nostra política de galetes, clica aquí per a més informació.plugin cookies