Malestar veïnal pels talls de llum continus de les últimes setmanes

Els problemes amb l’enllumenat públic i el subministrament elèctric no són nous però s’han intensificat des de finals d’agost. Les últimes setmanes els talls de llum han estat nombrosos i continus.
Patir més d’una dotzena de fallades elèctriques en qüestió de dies no és normal. El passat cap de setmana hi va tornar a haver i és una situació que s’ha anat repetint des de la Festa Major. Microtalls que duren segons i estones sense llum que es poden allargar gairebé una hora. És la gota que ha fet vessar el got de la paciència a molts veïns que ja abans de l’estiu no es sorprenien per veure l’enllumenat públic del carrer a les fosques alguns dies o per patir talls del subministrament a casa sovint, alguns avisats i d’altres no.
És una realitat molesta i insostenible per a veïns i també per comerços i hostaleria. Quedar-se a les fosques en plena dutxa, que s’apagui el foc mentre fas el sopar o que no hi hagi llum poc abans de començar l’estrena teatral, com els hi va passar a Amics del Teatre, és molest. Més encara si se t’apaga l’ordinador mentre treballes o se’n va el subministrament en un bar o un negoci. Hi ha qui ha patit problemes amb ordinadors, electrodomèstics i bateries diverses. A més les fallades elèctriques han comportat altres problemes específics i més greus com el de la Farmàcia Pinetons, on han hagut de retornar en més d’una ocasió els medicaments termolàbils, que són els que requereixen refrigeració.
Més d’una quinzena de queixes a l’OMIC
En el mes de setembre l’OMIC ha rebut 17 missatges de veïns queixant-se pels talls de llum. Des del servei al consumidor expliquen que davant possibles avaries o reclamacions cal adreçar-se al servei d’atenció al client de la companyia subministradora i es pot tramitar també la queixa al Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat perquè s’hi pronunciï. Si s’han produït danys també es pot consultar si estan coberts per l’assegurança de la llar.
Endesa substituirà un tram de 150 m de línia
Des de la companyia responsable de la xarxa de distribució elèctrica, Endesa, s’informava la setmana passada als veïns que els talls de llum eren per un problema en un transformador ubicat al carrer Pedraforca. Des de l’Ajuntament dijous explicaven que la companyia els hi havia anunciat la intenció de substituir els aparells de maniobra del transformador que eren els que estaven fallant. Aquesta setmana des de la companyia han explicat a la Revista de Ripollet que també tenen intenció de substituir un tram de 150 metres de línia de mitja tensió que ha patit tres avaries darrerament afectant 8.000 usuaris. De fet, explicaven que els microtalls es devien als intents que feien a distància per retornar el servei cada cop que registraven una fallada.
Reunió entre l’alcalde i responsables d’Endesa aquest dijous
L’Ajuntament ha anat fent seguiment dels talls de llum i ha demanat explicacions a la companyia cada cop que s’hi detectaven. Des del consistori han fet públic el seu malestar per la manca d’informació que tenen sobre l’origen de les fallades i han exigit públicament “la renovació de les línies o les millores necessàries per tal d’evitar aquests talls”. “No es pot consentir el menyspreu, tant cap a les persones usuàries com per a les administracions que defensem els interessos dels nostres veïns”, manifestava l’Ajuntament en un missatge a les xarxes socials fa unes setmanes. Per exposar tot aquest malestar i la necessitat de millores a la xarxa aquest dijous l’alcalde es reuneix amb responsables de distribució d’Endesa a la zona. Des de la companyia han avançat que també explicaran les inversions fetes i les que tenen previstes fer a partir d’ara per solucionar la problemàtica actual.