Obren les oficines de Drets Socials a la primera planta de l’edifici Ibis

El proper dilluns 17 s’estrenaran les noves oficines de l’Ajuntament ubicades a la primera planta de l’edifici de l’hotel Ibis. Tenen l’entrada pel carrer Can Masachs i acolliran l’àrea de Drets Socials, és a dir Acció Social, Gent Gran, Salut Pública, LGTBI, Solidaritat i Inclusió, Gènere i Feminisme i les Oficines municipals d’Habitatge i del Consumidor. Amb el trasllat es centralitzen serveis que estaven a les oficines del carrer Salut i a l’edifici de l’Ajuntament, al carrer Balmes. Les noves dependències es posen en marxa amb cinc mesos de retard perquè l’empresa que havia de fer les obres va entrar en concurs de creditors. La remodelació ha suposat una inversió de 400.000 euros i el trasllat forma part del projecte de modernització i millora de l’administració que també ha comportat promocions internes de personal, la implantació de l’administració electrònica i una aposta pel govern obert i la transparència.
Les noves oficines es divideixen en tres zones. En entrar hi ha l’espai de rebuda amb una sala d’espera i un gran mostrador on habitualment hi haurà tres persones, però poden arribar a haver fins a cinc en els moments de l’any amb més demanda. L’atenció estarà regulada per un sistema de gestió de cues intel·ligent que permetrà reservar cita prèvia i facilitarà la gestió de dades i la comunicació amb els veïns. En aquest mateix espai hi ha els serveis públics, un àrea infantil i una sala de premsa.
.

.
En una segona zona s’han habilitat deu despatxos dedicats a l’atenció personalitzada. Hi ha de tres tipus: amb una taula, amb taula rodona i amb butaques per tal que l’espai faciliti les diverses accions que desenvolupen els professionals. Tots aquests despatxos estan insonoritzats i gaudeixen de sistemes de seguretat passius i actius com ara sistema de càmeres, una segona porta o inclús botons d’alarma. Unes eines que han de permetre als tècnics treballar amb més seguretat i es podrà renunciar així a la seguretat privada que va estar operativa durant uns mesos a les oficines del carrer Salut arran de l’agressió patida per un tècnic durant l’atenció a un veí.
.

.
.

.
En una segona zona s’han habilitat deu despatxos dedicats a l’atenció personalitzada. Hi ha de tres tipus: amb una taula, amb taula rodona i amb butaques per tal que l’espai faciliti les diverses accions que desenvolupen els professionals. Tots aquests despatxos estan insonoritzats i gaudeixen de sistemes de seguretat passius i actius com ara sistema de càmeres, una segona porta o inclús botons d’alarma. Unes eines que han de permetre als tècnics treballar amb més seguretat i es podrà renunciar així a la seguretat privada que va estar operativa durant uns mesos a les oficines del carrer Salut arran de l’agressió patida per un tècnic durant l’atenció a un veí.
.

.
La tercera zona està reservada a les taules de treball del personal, hi treballaran 42 entre fixes i discontinus, un despatx per a la coordinació i també hi ha l’arxiu, un espai menjador i una sala de reunions. Destaca que no s’han instal·lat parets i que les taules estan en illes on coincidiran professionals de diversos departaments “per tal de facilitar el treball transversal”, ha apuntat la coordinadora de l’àrea de drets socials, Montse Mas. L’estrena d’aquest nou espai municipal, de 800m2, “suposa avantatges pels ciutadans i també pels treballadors”, va assenyalar l’alcalde, JM Osuna, qui va apuntar que el govern té previst començar les obres de remodelació de l’edifici del carrer Salut a finals del 2019 i traslladar allà les oficines que ara hi ha a Balmes, 8.
.
.