Partits, veïns i entitats es queixen per la manca de resposta del consistori
En les últimes setmanes, partits polítics, entitats i veïns particulars han mostrat el seu malestar per una situació que sembla ser més habitual del que caldria esperar. Es queixen que algunes de les preguntes i queixes formulades al consistori es queden sense resposta.
És un dels temes que ha criticat recentment la secció local d’ERC. El secretari d’organització del partit, Roger Bayó, i la secretària d’imatge i comunicació de Jovent Republicà, Núria Escursell, van explicar en roda de premsa que estan rebent “queixes internes i externes sobre que les instàncies no s’estan responent”.
Des del partit afegeixen que en els casos en que sí que es dona resposta, “a vegades no es fa per escrit sinó per telèfon”. Per als republicans és quelcom que “per a un municipi tan gran dona sensació d’improvisació” i afegeixen que “molts veïns es queden en situació d’indefensió perquè no reben resposta”. Per als portaveus d’ERC, aquest fet mostra “falta de transparència” i manca de “diàleg entre la ciutadania i l’administració”.
El malestar en la formació independentista és de primera mà perquè encara esperen resposta municipal a la instància feta amb preguntes sobre la Festa Major.
No són els únics. Des del PSC han plantejat també la qüestió en els últims plens municipals arran de la queixa que Salvador Gorina va manifestar a la Revista de Ripollet. En la sessió de novembre el regidor Fran Sànchez va confirmar que ja li ha respòs per escrit malgrat que molt abans havien ja parlat per telèfon.
No són les primeres queixes que es coneixen de veïns i entitats al respecte.
Des del govern asseguren que compleixen amb la normativa i a la mateixa web municipal s’estableix que el termini legal de resolució de les queixes o suggeriments és de tres mesos.