Podem es desmarca de les declaracions de l’alcalde a l’acte en suport del referèndum

En un comunicat de premsa Podem Ripollet explica que les declaracions de JM Osuna en la trobada d’alcaldes convocada per l’AMI “no representen a Podem Ripollet (membre de Decidim), ni al programa amb el que Decidim Ripollet es va presentar a les eleccions”.
Osuna durant l’acte va afirmar: “els alcaldes que aspirem al canvi no podem romandre passius ni indiferents, sinó que hem de prendre partit el dia 1 d’octubre per tal d’assegurar que sigui un èxit de participació i, en definitiva, la victòria del poble”.
Des de Podem es reafirmen en defensar un “referèndum amb garanties” però consideren que “la llei de referèndum presentada el 4 de juliol pel Govern de la Generalitat no aclareix els grans dubtes sobre el mateix: cens, urnes, col·legis electorals, recompte, suport nacional i internacional”, des de Podem consideren que “no és el referèndum que Catalunya es mereix i necessita per solucionar de forma definitiva el seu futur polític. Tal i com està plantejat, seria repetir de nou un 9N i entrar en un bucle amb sortida incerta”.
Després d’aquest argument i d’assenyalar també “preocupació perquè liderant aquest referèndum hi ha el govern de Junts pel Sí” des de Podem recorden que ells estan a favor del dret a decidir “sempre que estigui garantida la igualtat d’oportunitats per a tota la ciutadania i per tant totes les opcions se sentin representades en igualtat de condicions”.
Caldrà veure com evolucionen aquestes diferències dins de Decidim quan el govern hagi de decidir si col·labora o no amb el referèndum.
.
.
Fotografia: Acte de Podem al Centre Cultural amb Albano Dante – Arxiu Revista de Ripollet
.
.