Recollida de firmes perquè les rampes per pujar als busos no funcionen

Cristina té 19 anys i mobilitat reduïda, per la qual cosa utilitza un scooter elèctric per desplaçar-se. Estudia a l’Autònoma i fa ús del bus per anar a la universitat i també a Barcelona. És usuària de les línies E4, 620, 648 i el Nit Bus N62, totes elles gestionades per Font. Des de l’estiu de l’any passat ha registrat més d’una trentena d’incidències amb les rampes d’accés al bus. El passat 15 de setembre, per exemple, va estar esperant a la parada més d’una hora i mitja perquè van passar tres vehicles de l’E4 als quals no els hi funcionava la rampa. Tres dies després novament van haver de trucar al mecànic i un mes després en la línia 648 va esperar una hora i finalment van haver de canviar el bus. Més recentment, el passat 27 de febrer es va tornar a repetir la incidència a les 8.20h en el 648 i després d’una hora d’espera i la visita del mecànic també van haver de canviar de bus. Segons la Cristina “amb la rampa manual no hi ha problema però amb l’automàtica em trobo que massa sovint no funciona, o no s’obre del tot o directament no va”. “Abans em quedava a la parada i esperava al següent bus però ara no deixo que marxi malgrat que això molesti a la resta de viatgers”. Ha presentat queixes a l’empresa i a l’Ajuntament i la resposta és “que els busos passen totes les revisions” i “que cal entendre que hi ha sistemes que s’espatllen” però ella constata que la situació no es soluciona i no compren com és possible que “els vehicles segueixin funcionant sabent que les rampes no funcionen, segur que si quedés bloquejada la porta i no obrís o tanqués aquest bus no circularia, doncs la rampa és la meva porta”, diu. “Que la rampa no hi vagi és un mur que em separa de la meva autonomia”, explica argumentant que per aquestes incidències s’ha perdut classes a la universitat, esdeveniments i ha hagut d’esperar sota la pluja o amb fred durant més d’una hora a la parada del bus. Davant la manca de solucions ha decidit iniciar també una recollida de signatures per tal d’exigir que es posi solucions i es garanteixi l’accés al bus a les persones amb diversitat funcional.
.